Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au dat amenzi de sute de mii de lei şi au închis o brutărie din Sinaia
După ce, la sfârşitul săptămânii trecute, s-a încheiat Comandamentul de Iarnă, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova a centralizat toate datele rezultate în urma controalelor efectuate în perioada 10 decembrie 2013 – 10 ianuarie 2014, şi le-a făcut publice, concluzia generală nefiind tocmai una roz. ,,Pot să vă spun că am fost neplăcut surprins de ceea ce s-a constatat anul acesta în zona turistică a Prahovei de către comisarii instituţiei. Chiar dacă numărul reclamaţiilor a fost ceva mai mic, asta şi pentru că am demarat controalele mai din timp, au existat mai multe probleme comparativ cu anul precedent. Mâncare expirată, condiţii igienico-sanitare precare, covoare şi mobilier deteriorate în unităţile de cazare, vesela ciobită, utilizarea ilegală a unor vase emailate, comercializarea de carne ambalată la caserole care prezentau două etichete cu preţuri şi gramaje diferite, existenţa la vânzare a unor produse nealimentare – articole sportive, ceasuri, articole textile şi încălţăminte – fără etichete pe care să scrie în limba română ţara de origine, producătorul, caracteristicile acestora – acestea au reprezentat doar o parte dintre problemele constatate de comisari’’, ne-a precizat Corneliu Buzu, comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia. Concret, potrivit datelor centralizate, s-au efectuat aproape 100 de acţiuni de control în perioada menţionată, în Sinaia (unde a fost şi sediul central al comandamentului), Buşteni, Azuga, Valea Doftanei şi Cheia, aplicându‑se sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 775.000 de lei. De asemenea, în cadrul aceloraşi acţiuni de control, din cauza mizeriei şi a condiţiilor improprii, a fost dispusă şi măsura de oprire temporară a activităţii, pe o perioadă de până la şase luni, a unei brutării din Sinaia. Totodată, au fost oprite definitiv şi retrase din circuitul consumului uman produse în valoare totală de 2.847 de lei, în timp ce o altă serie de produse în valoare totală de 12.470 de lei au fost oprite temporar de la vânzare.
Tot în perioada la care ne-am referit, cu puţin timp înaintea Sărbătorilor de Iarnă, pe adresa Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor s-au înregistrat şi zece reclamaţii, atât de la cetăţeni români, cât şi străini, cu privire la achiziţionarea unor pachete turistice pentru un hotel din Sinaia închis… de aproximativ un an. ,,A fost vorba despre zece familii care, prin intermediul a două societăţi de profil din Bucureşti, au achiziţionat prin luna noiembrie 2013 pachete turistice pentru a-şi petrece Sărbătorile de Iarnă la un hotel din Sinaia. După ce au plătit, cu câteva zile înainte de a pleca în staţiune, au fost anunţaţi printr-un mesaj pe telefonul mobil că hotelul este închis şi că pot reprograma sejurul. Bineînţeles că imediat au făcut reclamaţii. În prezent, am înaintat o adresă către
Inspectoratul Judeţean de Poliţie şi împreună suntem în curs de verificare a datelor. În primăvara lui 2013, s-a întâmplat un lucru similar, doar că a fost vorba despre o agenţie turistică chiar din Sinaia. Turiştii au fost anunţaţi în ultimul moment că nu se mai pot bucura de sejurul respectiv, deoarece hotelul nu şi-a putut plăti utilităţile şi deci nu poate funcţiona. Atunci am dispus oprirea publicităţii înşelătoare, iar oamenii şi-au recuperat banii. Acum rămâne de văzut dacă şi cele două societăţi din Bucureşti au vreo legătură cu cea din Sinaia sau pur şi simplu se fac vinovate pentru că au preluat o ofertă fără să verifice înainte toate datele, afectând interesele economice ale consumatorilor’’, ne-a explicat interlocutorul nostru.
C.D.














