Aproximativ 1.500 de întrebări au fost adresate, în decurs de o săptămână, de către consumatorii finali către Eva, asistentul virtual din Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel naţional (POSF), se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), transmis, la sfârșitul săptămânii trecute, Agerpres. Platforma online a fost implementată de autoritatea de reglementare, din luna octombrie a anului trecut, aceasta fiind un instrument informatic unic la nivel naţional dedicat clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informaţii şi documente. Potrivit sursei citate, din 16 martie 2023 şi până în prezent, consumatorii finali au transmis către Eva, asistentul virtual din POSF, aproximativ 1.500 întrebări legate de utilizarea platformei, procesul de schimbare a furnizorului, de contractare şi informaţii generale cu privire la sectorul energiei. ANRE anunţă, totodată, că începând din 24 martie a.c., performanţele asistentului virtual Eva, în ceea ce priveşte acurateţea răspunsurilor oferite precum şi interacţiunea generală a acestuia cu utilizatorii, s-au îmbunătăţit considerabil întrucât foloseşte un nou algoritm de învăţare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI. „Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acurateţe la întrebările, curiozităţile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF. Astfel răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii. În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalităţi de învăţare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora”, a declarat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE. Acesta a aprobat, printr-un ordin, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF). Astfel, de la data operaţionalizării POSF, operatorii de reţea şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale încarcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum şi pentru contractele de furnizare şi de reţea, conform obligaţiilor instituite prin Regulamentul POSF.
De la momentul aprobării documentului s-au vehiculat prin POSF, între utilizatori, aproximativ 80 milioane de mesaje şi acţiuni. Conform datelor ANRE, în ceea ce priveşte gradul de încărcare a datelor, în prezent, în POSF se identifică 15.501.303 locuri de consum, din care 10.581.938 pentru energie electrică şi 4.919.365 pentru gaze naturale. De asemenea, sunt înregistraţi în platformă 102 furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 operatori de reţea de energie electrică şi 35 de operatori de reţea de gaze naturale. În plus,
Acasă Actualitate ANRE: Consumatorii finali de energie au transmis, într-o săptămână, circa 1.500 de...