In cazul tuturor tunelurilor din Romania care au lungimi mai mari de 500 de metri – indiferent ca acestea se afla in faza de proiect, de constructie sau in cea de exploatare – vor trebui luate masuri care sa conduca la cresterea nivelului de siguranta, in conformitate cu legislatia comunitara. Potrivit legii aprobata ieri de Guvern, masurile vor viza nu doar geometria tunelului si modul in care acesta este proiectat, ci si echipamentul de siguranta, indicatoarele de circulatie, instruirea personalului din cadrul serviciilor de urgenta, informarea privind conduita in tuneluri etc. Rostul masurilor este acela de a da posibilitatea celor implicati in accidente rutiere in tuneluri sa se salveze, de a asigura interventia rapida si eficienta a serviciilor de urgenta, astfel incat sa fie protejata deopotriva viata umana, mediul inconjurator si sa fie limitate pierderile materiale.
Responsabilitatea aplicarii masurilor care sa conduca la sporirea sigurantei tunelurilor revine Ministerului Transporturilor, prin Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Aceasta din urma va desemna un administrator public sau privat care, la randu-i, va numi un responsabil cu siguranta tunelului. Evaluarile si incercarile referitoare la siguranta tunelurilor sunt efectuate de catre Inspectoratul de Stat in Constructii. Perioada dintre doua inspectii consecutive ale oricarui tunel nu trebuie sa depaseasca sase ani.
D. CONSTANTIN














