Gările Ploiești Sud și Ploiești Vest – pe rutele pe care vor circula viitoarele garnituri de scurt parcurs
Ieri, statul român, prin intermediul ARF, a semnat un contract în valoare de 3,2 miliarde lei, pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale de la compania poloneză PESA. Primele ar trebui să ajungă în 2026, iar pe parcursul lui 2027 toate ar trebui să fie în țară, potrivit Hotnews.
Cele 62 de trenuri vor circula pe zece rute, iar achiziția este împărțită în trei loturi. Oficialii companiei PESA au spus că acest tip de trenuri circulă cu pasageri în Cehia, iar 200 de trenuri sunt comandate, pentru a ajunge în Germania, Bulgaria, Suedia și Polonia.
PESA are 4.000 de angajați la uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki și are relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Iași, Craiova Cluj, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova. Trenurile sale sunt folosite de companii precum Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways.
Aceste 62 de trenuri electrice sunt de scurt parcurs și vor deveni „coloana vertebrală” a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători. Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează: 1. 20 de trenuri electrice pentru rutele București Nord – Ploiești Sud – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava și Bacău – Pașcani; 2. 23 de trenuri electrice pentru rutile Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița ; 3. 19 trenuri electrice pentru rutele București Nord – Ploiești Vest – Brașov; București Nord – Roșiori; București Nord – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești.
Trenurile model Elf2 pot atinge 160 km/h și au spații pentru biciclete, dar și pentru persoane cu dizabilități.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.