Comuna Dumbrava va fi singura localitate din Prahova străbătută de două autostrăzi

Violeta Stoica

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va avea mult de furcă în privința alegerii celei mai bune oferte depuse pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent construirii primului drum de mare viteză care va străbate județul Prahova.
Nouă ofertanți au depus dosarele cu documentele solicitate de CNAIR pentru șoseaua de viteză care va lega Ploieștiul de Buzău, cu plecare din zona comunei prahovene Dumbrava, acolo unde este propusă realizarea unei joncțiuni cu autostrada București-Ploiești, printr-un nod rutier. Acciona Ingenieria SA, societate spaniolă cu punct de lucru în București, a intrat în cursa pentru obținerea contractului de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic alături de opt subcontractori, printre care se află și o firmă din Ploiești, Irimat Cons SRL. Consitrans SRL București, al doilea ofertant, a venit cu doi subcontractori, unul dintre aceștia fiind Institutul de Arheologie “Vasile Pârvan”. Asocierea Rina Consulting SPA (Italia) – Rina Consulting East Europe – Viaponte Rom SRL, prima firmă fiind și liderul asocierii, vine cu alți trei subcontractori, în timp ce Asocierea Egis România SA – Egis International SAS (Franța) s-a prezentat cu cinci subcontractori (printre aceștia fiind și Institutul de Arheologie “Vasile Pârvan”, iar Asocierea SC Italrom Inginerie Internațională SRL- SC Metroul SA-SC ISPCF SA a venit cu cinci subcontractori și un terț susținător din Polonia. Asocierea Romair Consulting SRL-SC Dohwa Enginiering Co LTD (Coreea de Sud) a venit cu 12 subcontractori, printre care se află Muzeul Național de Istorie a României și firma ploieșteană Team Oil SRL.
Asocierea Eurocerad International SRL-3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA a depus documente pentru cinci subcontractanți, iar asocierea Search Corporation SRL (firma care a fost proiectantul general al autostrăzii București-Brașov) – SC Best Consulting & Design SRL-SC Formin SA s-a prezentat cu 13 subcontractanți, printre care se află și firma Protelco din Câmpina.
Cel de-al nouălea ofertant care s-a înscris în cursa pentru proiectarea drumului de mare viteză Ploiești-Buzău este asocierea Tractebel Engineering SA-Expert Proiect 2002 – Transproiect 2001 SA, cu șase subcontractori și terț susținător Tractebel Engineering SA Belgia.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul de mare viteză Ploiești-Buzău în luna noiembrie a anului 2016, însă, din cauza numeroaselor contestații, deschiderea ofertelor a fost amânată de nenumărate ori, deși acest lucru ar fi trebuit să aibă loc în ianuarie 2017.

Înghesuială mare pentru un contract de 23 de milioane de lei

Firmele s-au înghesuit să se înscrie în cursa pentru prestarea serviciilor de întocmire a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteză Ploiești-Buzău și datorită valorii estimate a contractului care ar urma să fie încheiat cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere: între 23 și 27 de milioane de lei! Drumul de mare viteză Ploiești-Buzău ar urma să fie finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare, potrivit documentației de atribuire concepută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Deși poartă denumirea de drumul de mare viteză Ploiești-Buzău, construirea arterei rutiere va pleca de pe raza comunei Dumbrava, unde ar trebui să apară o legătură cu autostrada existentă București – Ploiești. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere consideră că viitorul contract de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul dintre Dumbrava și Buzău ar putea să ajungă să coste circa șase milioane de euro, adică, în moneda națională, aproximativ 27 de milioane de lei. Obiectul contractului care ar viza serviciile menționate ar cuprinde inclusiv asistența tehnică destinată pregătirii aplicației de finanțare tocmai pentru că se dorește ca acest obiectiv de infrastructură rutieră să fie finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Potrivit aceleiași documentații, lungimea estimată a tronsonului de la Dumbrava la Buzău – parte a drumului expres care ar trebui să lege sudul de nordul țării – va fi de 65 de kilometri, iar viteza de proiectare va fi de 120 de kilometri pe oră. Așa cum se prevede în cazul construirii oricărui drum de mare viteză, și această arteră de circulație va trebui să țină cont de faptul că ar putea să fie transformată în autostradă, respectiv extinsă stânga-dreapta.