V.S.
Un miting mai puțin obișnuit va avea loc miercuri, 26 august, în fața sediului Societății Naționale a Sării – SALROM, pentru a atrage atenția asupra modului în care, de mai bine de un an, se efectuează transportul turiștilor în interiorul Minei Unirea de la Salina Slănic.
Prin adunarea publică, organizată la inițiativa Asociației “Învață să înveți”, se intenționează să se tragă un semnal de alarmă referitor la posibila poluare a Salinei Slănic, din cauza microbuzelor folosite pentru transportul turiștilor în subteran. Mitingul – la care sunt așteptați să participe apărători ai ideii de punere în funcțiune a unui lift modernizat pentru turiștii care vizitează salina prahoveană – are loc la un an de la prăbușirea în gol a “coliviei” de la Mina Unirea.
Ascensorul folosit pentru accesul turiștilor în salină a fost tras “pe dreapta” la începutul lunii august a anului 2014, după incidentul în care au fost implicați mai mulți adulți și copii. Este, probabil, cea mai îndelungată perioadă în care liftul nu fost întrebuințat pentru ca vizitatorii să ajungă în adâncurile Minei Unirea într-un timp cât mai scurt. Totul spre mulțumirea operatorului care a preluat transportul turiștilor “cu respectarea prevederilor legale” – așa cum spun reprezentanții Societăţii Naționale a Sării – o firmă de transport prahoveană care a mai avut și alte contracte de transport încheiate cu Salrom.
Problema este că nu se cunoaște cât timp va mai rămâne nefuncțional liftul destinat turiștilor, pentru că, potrivit Salrom, Sucursala Slănic a încheiat un contract de proiectare a rolelor pentru devierea cablului destinate mașinii de extracție Phoebus 2500×1000 de la Mina Unirea, mai simplu spus, mașinăria care acționează liftul aflat chiar pe vechiul puț de extracție a sării.
• Un nou contract pentru transportul turiștilor, încheiat luna trecută
Potrivit informațiilor publicate chiar pe site-ul oficial al Societății Naționale a Sării, pe 23 iulie 2015 a fost atribuit contractul de servicii de transport pentru turiști în subteran, în Salina Slănic Prahova. Conform sursei menționate, procedura de atribuire a fost licitație deschisă, la care s-a prezentat o singură firmă: Griro Transport SRL Păulești, care a avut și până acum încheiate contracte cu Salrom. Valoarea estimată a contractului – încheiat pentru 12 luni – este de nici mai mult, nici mai puțin de 682.500 de lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 10.500 de curse.














