Probleme legate de iluminatul public, salubritate, animale moarte, încălzire – acestea au fost principalele reclamaţii pe care ploieştenii le-au sesizat de-a lungul acestui an la dispeceratul Primăriei.
Însă, de remarcat este faptul că, în comparaţie cu 2012, numărul acestora a fost în scădere. Oricum în topul reclamaţiilor s-au aflat cele legate de iluminatul public, fiind primite 1.400 de astfel de sesizări (unele dintre ele repetându-se), cu privire la faptul că există lămpi arse, care pâlpâie, sau care s-au defectat din nou. Alte 800 de sesizări au vizat reclamaţii cu privire la ridicarea unor animale moarte. ,,Anul trecut am avut, de pildă, 777 de astfel de sesizări din partea ploieştenilor. Pot să vă mai spun că, în cele mai multe cazuri, ni s-a cerut ridicarea pisicilor moarte, dar şi a câinilor, ba chiar şi a unui cal. Tot legat de animale, trebuie să vă spun că au existat şi reclamaţii cu privire la câinii agresivi din diverse zone ale Ploieştiului. Pe salubritate, anul acesta s-au înregistrat doar 511 reclamaţii faţă de anul trecut când au fost 2048. Alte 67 de telefoane au fost pentru informaţii cu privire la formularele de încălzire sau pentru a reclama faptul că nu le funcţionează caloriferele’’, ne-a precizat Radu Brânzei, directorul tehnic al Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti.
Nu în ultimul rând, potrivit situaţiei statistice a RASP pe parcursul anului, s-au înregistrat şi 177 de sesizări vizând probleme de mediu: mirosuri neplăcute, deşeuri etc. ,,Chiar recent am fost apelaţi de un cetăţean care ne-a reclamat faptul că în zona de sud a oraşului – Bariera Bucureşti, strada Rafinorilor – seara persistă în aer un miros puternic de produse petroliere. În zona respectivă a funcţionat fosta staţie de epurare Astra, iar o nouă societate a preluat batalurile şi a început să le cureţe’’, ne-a mai precizat interlocutorul nostru. Nu în ultimul rând, spre finalul anului, au fost primite şi reclamaţii cu privire la trei cazuri de sinucideri.
Şi dacă, în anii trecuţi, au existat şi apeluri către dispecerat mai bizare, spre deliciul funcţionarilor din RASP (de pildă, o doamnă s-a plâns că este agresată fizic şi sexual prin calculator!), în 2013 acestea… au cam lipsit. Totuşi, în luna decembrie printr-un singur apel telefonic un ploieştean a reuşit să redea frumuseţea a două lebede. ,,Prin intermediul dispeceratului cineva ne-a spus că în zona Triajului sunt două lebede murdare de produse petroliere şi ne-a rugat să le ajutăm. Am transmis solicitarea către angajaţii de la Parcul ,,Constantin Stere’’ din Bucov care au rezolvat problema după care au repus lebedele în libertate’’, ne-a mai spus directorul tehnic al RASP Ploieşti.
Ar mai trebui adăugat faptul că majoritatea sesizărilor şi reclamaţiilor venite prin intermediul dispeceratului – 0244/984 – sunt verificate în teren şi numai cele reale sunt repartizate spre rezolvare serviciilor de resort şi, după caz, societăţilor prestatoare, evitându-se intervenţiile fără obiect. Zilnic se transmite prin e-mail conducerii Regiei şi Primăriei situaţia sesizărilor şi reclamaţiilor pe 24 de ore. În schimb, evenimentele deosebite (incendii, atentate, accidente deosebit de grave, accidente de muncă, probleme majore de mediu, acţiuni sociale periculoase etc.) sunt aduse de urgenţă la cunoştinţa conducerii regiei şi a Primăriei şi, evident, către instituţiile abilitate să intervină pentru remedierea situaţiilor apărute.
C.D.