In anul 2012, la numarul unic de urgenta “112″ au fost primite si tratate peste 18,6 milioane de apeluri, iar dintre acestea 31,62% au fost reale si 68,38% false, a anuntat ieri Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), prin administratorul acestui serviciu. Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele pre pay. Urmare a constatarilor facute de catre autoritatile statului, 10.059 cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul “112″. “Multe persoane suna fara a avea o urgenta, adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale. Autoritatile fac apel la cei care suna abuziv sa nu incarce inutil liniile de urgenta 112, intrucat un apel fals poate duce la pierderea unei vieti”, atentioneaza STS. Conform legii (OUG 34/2008), apelarea abuziva a numarului unic de urgenta 112 si alertarea falsa a agentilor de interventie se pedepseste cu amenda de la 500 de lei la 1.000 de lei. Numarul unic de urgenta “112″ poate fi apelat gratuit in orice tara din UE.