Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces sunt urmatoarele: cerere-tip pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari; certificat de deces, in original si copie; actul de identitate al solicitantului, in original si copie; acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie; acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces. Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre: angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia; casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora.