De aici inainte, firmele de asigurari vor trebui sa raspunda la reclamatiile conducatorilor auto asigurati in maximum 30 de zile de la data inregistrarii sesizarii – indiferent daca solutia pronuntata este favorabila sau nefavorabila petentului- si nu dupa 2-3 luni sau chiar mai mult, fapt care devenise o practica in cazul unora dintre companiile cu un asemenea profil. O astfel de obligativitate este inclusa in Ordinul nr. 3/2010 al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) privind aprobarea „Normelor prudentiale referitoare la rezolvarea reclamatiilor legate de activitatea asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari”, document publicat in Monitorul Oficial nr. 226/9 aprilie 2010.
Actul normativ mentionat mai prevede, de asemenea, ca, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a normelor mentionate, companiile de asigurari trebuie sa puna la punct un registru unic de reclamatii si sesizari, in format electronic, la care clientii sa poata apela atunci cand au de reclamat ceva in legatura cu activitatea firmei cu pricina. Mai mult decat atat, companiile de asigurari sunt obligate ca, trimestrial, sa raporteze CSA situatia reclamatiilor primite, precum si modalitatea de solutionare a acestora.
In eventualitatea in care ajunge la concluzia ca, intr-un anumit dosar, solutia utilizata de catre asigurator nu a fost de natura sa protejeze interesele asiguratilor, atunci conducerea CSA poate dispune, dupa caz, fie reanalizarea legalitatii solutiei cu pricina sau emiterea unei decizii, prin care instituie obligatii suplimentare in sarcina asiguratorului, fie efectuarea unui control inopinat si sanctionarea contraventionala a companiei respective, daca se constata incalcarea legii.
(C.D.)
Acasă E bine de retinut Firmele de asigurari, obligate sa solutioneze reclamatiile clientilor in maximum 30 de...