Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila. Abonatii care apeleaza 112 nu platesc sume suplimentare la factura telefonica. Daca sunati la 112 trebuie sa anuntati: ce urgenta aveti; unde este urgenta; unde va aflati; de la ce numar de telefon sunati; cum va numiti. Operatorul evalueaza urgenta apelantului in functie de informatiile primite si transmite aceste informatii la agentia/agentiile de urgenta abilitate in rezolvarea cazului respectiv. Daca este nevoie de interventia tuturor agentiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, in maximum 2-3 secunde. Dupa furnizarea acestor date trebuie sa ramaneti la telefon pentru a fi pusi in legatura cu agentia de urgenta de care aveti nevoie si pentru a primi eventuale recomandari. In cazul in care legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa sunati din nou. Raspundeti la toate intrebarile si nu inchideti pana cand nu vi se spune. Insa, cel mai important este sa sunati la 112 doar daca aveti o urgenta!