* Abaterile de la lege se lasa si cu dosare de urmarire penala
Chiar daca sectorul constructiilor a resimtit, probabil, cel mai puternic efectele crizei economico-financiare la nivel national, in Prahova acest impact a fost, pare-se, ceva mai bland. O demonstreaza, spre exemplu, faptul ca pe adresa Inspectoratului Teritorial in Constructii Sud Muntenia Prahova – care are, mai nou, in subordine judetele Prahova, Dambovita, Arges, Teleorman, Giurgiu, Calarasi si Ialomita – au fost inregistrate, in trimestrul anterior, numai de la institutii sau cetateni din judetul nostru, 139 de solicitari de emitere a acordurilor de interventie la constructiile existente. Cifra destul de ridicata daca tinem cont si de faptul ca, in buna masura, au fost conditii de iarna. Drept urmare, in perioada respectiva, nici controalele inspectorilor amintitei institutii n-au fost putine – adica 176 ca numar – acestea axandu-se, in principal, pe verificarea calitatii lucrarilor in curs de executie la diverse constructii, respectarea disciplinei in domeniul serviciilor de urbanism si amenajarea teritoriului, de catre functionarii din cadrul primariilor, precum si supravegherea pietei materialelor de constructii. Legat de acest din urma aspect, s-a plecat de la considerentul ca in judetul nostru sunt inregistrate, in momentul de fata, 154 de statii de betoane, mixturi, agregate si baze de productie (dintre care 114 sunt in functiune), precum si 74 de laboratoare de incercari in constructii, iar de calitatea materialelor produse de aceste firme depinde, in mare masura, siguranta in exploatare a viitoarelor constructii, indiferent de destinatia lor.
Cum era si de asteptat, controalele de care aminteam s-au soldat si cu mai multe sanctiuni contraventionale, iar acolo unde neajunsurile constatate au fost dintre cele mai grave- s-a luat masura sistarii temporare a activitatii pe santier sau chiar sesizarea organelor de urmarire penala, dupa cum avea sa precizeze noul inspector sef al Inspectoratului Teritorial in Constructii Sud Muntenia Prahova, Marian Anisie, la prima intalnire cu presa organizata ieri. Potrivit acestuia, cele mai grave abateri de la lege au fost depistate la obiectivul „reabilitarea infrastructurii de turism in orasul Slanic”, unde „se lucra fara proiect, fara o prealabila inspectie geologica a zonei (date fiind zacamintele de sare), fara detalii de executie. Aceasta, in pofida faptului ca, in parte, finantarea investitiei era asigurata din fonduri europene. In consecinta, am luat masura intreruperii lucrarilor timp de aproape doua luni, iar acum situatia a reintrat pe fagasul normal”. Marian Anisie a adaugat ca „la fel de grave sunt si ilegalitatile comise de firma Lodias Transport din Ploiesti cu ocazia interventiilor la o constructie, in sensul ca nu a aplicat masurile impuse, nici dupa acordarea a noi termene, drept pentru care dosarul in cauza a fost inaintat organelor de urmarire penala”. Conducerea inspectoratului nu exclude posibilitatea ca astfel de cazuri de nerespectare a legii sa se inmulteasca, imediat ce ritmul de lucru la viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov se va intensifica, intrucat o buna parte dintre inspectori vor monitoriza calitatea acestor lucrari, motiv pentru care se vor rari controalele in alte zone ale judetului, „intrucat Prahova nu are decat 14 inspectori in constructii, fata de 21, cati prevede schema de personal”.
C. DUMITRU

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentAsii de CUPA !
Articolul următorGreva la adversarii campionilor