Dezvoltarea infrastructurii de transporturi va fi una dintre prioritatile anului 2006, a afirmat, la inceput de an, premierul Calin Popescu Tariceanu. Premierul a mai spus atunci ca inundatiile din 2005 nu au fost decat un semnal cu privire la calitatea unora dintre lucrarile care s-au deteriorat in timp la podurile rutiere si feroviare.
La inceputul anului, premierul Tariceanu a precizat ca in 2006 vor demara trei proiecte importante de infrastructura rutiera, feroviara si pentru prevenirea efectelor inundatiilor.
Din suma totala alocata pentru proiectele de refacere a infrastructurii, reprezentand 1 miliard 650 de milioane de euro, putin peste jumatate provine dintr-o finantare oferita de BEI. Printre aceste proiecte se numara: constructia autostrazii Cernavoda-Constanta, reabilitarea liniei de cale ferata Curtici-Simeria si reabilitarea a 460 de obiective social-economice afectate de inundatiile din ultimii ani.
Principalele lucrari care urmeaza a fi finantate sunt consolidarea drumurilor publice, refacerea suprafetei carosabile, constructia unor sectoare de drum, reconstructia de poduri si rampe de acces, lucrari de protectie si de consolidarea versantilor, amenajari de albii in vecinatatea podurilor.
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre a declarat ca, in perioada 2006 – 2008, vor fi reabilitate 258 de poduri.
In martie, Romania a semnat 12 Memorandumuri de Finantare ISPA, in valoare de 292 milioane euro, din care 217 milioane reprezinta asistenta nerambursabila de la Uniunea Europeana, banii fiind alocati pentru lucrari de infrastructura de mediu si transport.
O luna mai tarziu, printr-o decizie a Comisiei Europene, Romaniei i s-a aprobat realocarea de fonduri SAPARD, pentru reabilitarea infrastructurii afectate de inundatiile din 2005. Cei 168,9 milioane euro vor fi folositi pentru refacerea lucrarilor de infrastructura afectate de inundatii si pentru prevenirea inundatiilor.
La rectificarea bugetara de saptamana trecuta, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a primit in plus circa 6.000 miliarde lei vechi pentru finantarea proiectelor de infrastructura.
Banii sunt insa in principal destinati centurii rutiere din zona de nord a Capitalei, pasajului peste calea ferata de la Otopeni, reabilitarii DN2 Focsani – Ojdula, centurii de ocolire a orasului Cluj si proiectului autostrazii Bucuresti – Brasov – 173 km.