De cateva luni, ziarul Prahova a demarat o campanie de promovare a turismului judetean, oferind atat edililor celor trei statiuni montane mai importante (Sinaia, Busteni, Azuga), dar si oamenilor de afaceri, posibilitatea de a analiza si de a propune solutii pentru redresarea activitatii specifice domeniului. Pentru astazi, va propunem sa aflati care este parerea directorului de la Hotelul Alexandros, dna Despina Popescu.
– Cum apreciati ca a fost anul 2005 pana acum ?
– Chiar in conditiile cresterii ofertei turistice pe plan local si national, precum si a conditiilor meteo nefavorabile, circulatia turistica si gradul de ocupare au cunoscut o crestere cu peste 15 la suta fata de anul trecut.
– Ce fel de clienti ati avut ?
– In anul 2005, din total turisti, circa 85 la suta au fost participanti la training-uri, conferinte, simpozioane, restul fiind turisti individual, sositi pe cont propriu sau prin intermediul agentiilor de turism. Ca structura pe nationalitati, au fost 70 la suta turisti romani si 30 la suta – din Italia, Germania, Anglia, SUA, Olanda, Republica Moldova.
Este de subliniat si un alt fenomen: spre deosebire de anii precedenti, durata medie a sejurului a crescut de la 2,5 la 3,7 zile.
– Cum se anunta Sarbatorile ?
– Cu toate ca pachetele de Craciun si Revelion au fost lansate pe piata in septembrie 2005, incepand de la jumatatea lunii noiembrie nu am mai avut locuri disponibile nici la Hotel Alexandros, nici in cele doua pensiuni de trei stele (care sunt proprietatea SC Alexandros Hotels SRL). Suntem impresionati de faptul ca 22 la suta dintre turistii care au ales sa-si petreaca sarbatorile alaturi de noi sunt clienti fideli, incepand din 2001.
– Care va sunt planurile de viitor ?
– Datorita faptului ca solicitarile au crescut, de multe ori fiind nevoiti sa apelam si la alte unitati de cazare pentru a nu ne refuza clientii, am decis ca trebuie modernizata o alta vila din patrimoniul societatii (Vila Lotru). Cu cinci zile inainte de Craciun vom inaugura aceasta structura de cazare, care are 2 apartamente, 2 camere single si 5 camere duble. In viitorul apropiat, vom demara doua noi investitii in Busteni: o pensiune de trei stele si un hotel de patru stele. Astfel, vom crea Lantul Hotelier Alexandros.
– Ce lipseste statiunii Busteni si cate stele i-ati acorda daca ar putea fi clasificata pe ansamblu ?
– Daca privim asezarea geografica a statiunii (unde privelistea este absolut superba, cu munti semeti care se inalta de la nivelul soselei, luminati de Crucea Eroilor, amplasata la 2200 metri altitudine), Busteniului ii pot fi acordate cel putin patru stele. Totusi, sunt lucruri care lipsesc si constituie un impediment in a promova orasul pe harta turismului international:
* agrement (partia Kalinderu, telecabina, potecile alpine, cabanele, cele cateva discoteci si baruri sunt total insuficiente pentru petrecerea timpului liber)
* amenajarea unui centru de informare corecta a turistilor privind posibilitatile reale de servicii la nivel de statiune
* reconsiderarea profesiei de Ghid montan, care asigura un turism montan civilizat, fara riscuri
* o mai buna colaborare intre toti prestatorii de servicii turistice.
Iulian MAXIM













