
11 camere video ii urmaresc pe soferii vitezomani de pe DN1
dialog cu Constantin Tatuc, seful Serviciului Circulatie al IPJ Prahova
In premiera pentru Romania, ieri a fost inaugurat sistemul de supraveghere video a traficului rutier si constatare a abaterilor de la normele legale de circulatie pe DN 1, respectiv tronsonul de drum Bucuresti-Azuga. Camerele video, amplasate pe stalpi, vor transmite imagini la trei dispecerate, amplasate la Otopeni, Barcanesti si Sinaia. Mai multe amanunte, ne ofera seful Serviciului circulatie al IPJ Prahova, subcomisar Costin Tatuc:
– Domnule subcomisar, de cate camere video trebuie sa ne ferim si unde sunt amplasate?
– Pe teritoriul Prahovei exista 11 locatii de amplasare a camerelor, respectiv Potigrafu, Pucheni, Barcanesti (2), intre DNl si DN 1A, Metro, Comarnic, Sinaia (2), Busteni si Azuga.
– Ce abateri inregistreaza acestea?
– Absolut toate genurile de abateri de la regimul circulatiei pe drumurile publice. Am in vedere, de pilda, conducerea cu viteza peste limita legala, neacordarea prioritatii, depasirea neregulamentara etc.
– De unde stie un sofer ca a calcat pe bec? Ii vine amenda acasa, inclusiv imaginea foto?
– Cel in cauza primeste acasa procesul-verbal de contraventie, fara a fi insotit si de imaginea foto incriminatoare. Daca acesta, insa, nu-si recunoaste vinovatia si face contestatie, atunci primeste si dovada fotografica.
– Unde se achita amenda si in ce termen?
– La organul fiscal din raza de domiciliu a contravenientului, in termen de 48 de ore de la instiintare. Daca se considera nedreptatita, persoana in cauza poate face contestatie la IPJ Prahova.
– Camerele de supraveghere video functioneaza non-stop, sau doar pe timpul zilei?
– Sistemul de monitorizare video a traficului rutier functioneaza 24 de ore din 24, deci nu stie ce sunt acelea „sarbatori legale”.
– De ce a fost nevoie de implementarea unui astfel de sistem care, din cate am inteles, functioneaza si-n alte tari?
– Pentru reducerea riscului rutier pe tronsoanele interurbane ale drumurilor nationale europene (reteaua „E”). Iar DN1 figureaza, din nefericire, intre drumurile nationale europene cu risc ridicat. Potrivit specialistilor, pe astfel de tronsoane de drum se inregistreaza peste 60 la suta din totalul accidentelor grave si 75 la suta din victimele evenimentelor rutiere la nivel national, precum si toate accidentele cu urmari deosebit de grave – soldate cu cel putin 3 morti.
Dumitru CONSTANTIN











