În marketing și vânzări, o înțelegere clară a comportamentului consumatorilor este vitală pentru succesul afacerii dvs. Aceasta înseamnă a putea interpreta procesul de gândire prin care trec potențialii cumpărători, înainte de a ajunge să cumpere efectiv un produs sau serviciu.

În calitate de autor, trebuie să înțelegeți de ce cititorii cumpără cărți. Dacă puteți înțelege acest comportament, veți putea să vă adresați mai bine clienților potențiali și să-i convingeți să ofere o șansă cărții dvs. Sau poate, pur și simplu, sunteți curios în legătură cu obiceiurile oamenilor din jur. Deci, care sunt cele mai frecvente motive pentru care cititorii cumpără carti online sau fizice?

1. Le-au plăcut cărțile anterioare ale autorului.

Într-un seminar online recent, expertul în marketing de cărți Amy Collins și președintele New Shelves Books Keri Barnum au discutat despre un sondaj de aproximativ 300.000 de oameni despre modul în care au găsit cărți noi. Pentru 47% dintre respondenți, răspunsul a fost că s-au bucurat de cărțile anterioare ale autorului.

Acesta este unul dintre motivele pentru care mulți autori recomandă scriitorilor aspiranți să ia în considerare scrierea mai multor cărți. S-ar putea să se alăture într-o serie sau ar putea fi cărți individuale, fără legătură; dar a avea mai mult de o carte vă oferă șansa de a construi o bază de fani.

2. Au găsit cartea autorului în timp ce erau la bibliotecă.

Conform aceluiași seminar web, prezența în biblioteci a fost considerată o influență majoră pentru 29% dintre respondenți. Acest lucru este confirmat de informațiile din Library Journal, ale căror date arată că mai mult de 50% dintre cei care frecventează biblioteci spun că au achiziționat o carte a unui autor pe care l-au descoperit acolo.

Acesta este motivul pentru care experții recomandă, de asemenea, autorilor aspiranți să acorde o atenție deosebită pieței bibliotecilor, atunci când își comercializează cărțile.

3. Au găsit cartea autorului în timp ce erau într-o librărie.

Potrivit Asociației Editorilor Americani, cărțile tipărite au acumulat 22,6 miliarde de dolari în 2019, în timp ce cărțile electronice au acumulat doar 2,04 miliarde de dolari. Deși acest lucru poate fi atribuit prețurilor în general mai mari ale cărților tipărite, aceasta dovedește totuși cererea continuă de cărți reale, pe care cititorii le pot ține în mână.

Librăriile au fost considerată o influență majoră pentru 28% dintre respondenți în datele Statistica distribuite în același seminar web. Interesați-vă despre cum să vă introduceți cartea în librării, astfel încât să puteți debloca această piață potențială.

4. Au găsit cartea online și au citit recenzii.

Potrivit Fundației Pew, una dintre cele mai bune modalități de a vă aduce cărțile în fața cititorilor este prin recomandări și recenzii. Impactul acestor recomandări urmează un fel de ierarhie, în următoarea ordine, fanii loiali fiind cei mai influenți:
● Fanii loiali
● Public adresabil
● Recenzori aleși
● Public

În timpul seminarului web, Collins și Barnum împărtășesc faptul că potențialii cititori care se uită după cărți în librării verifică recenziile online, înainte de a face o achiziție. Chiar dacă recenziile online sunt de obicei scrise de străini, dovada socială sub forma mai multor recenzii poate fi în continuare o influență mare pentru potențialii cumpărători.

5. Cartea a câștigat premii.

Să recunoaștem: mai mulți oameni sunt interesați să cumpere o carte care a câștigat premii decât una care nu. Potrivit sondajului, 31% dintre respondenți au spus că aceste cărți premiate au avut o influență moderată asupra deciziei de cumpărare, în timp ce 20% au considerat că este o influență majoră.

6. Cartea se află pe lista bestsellerurilor.

Un exemplu de carte care a venit cu o oarecare presiune socială pentru a o citi, pur și simplu pentru că era pe lista de bestseller-uri, este „50 de Nuanțe de Gri” de E.L. James. Cu toate acestea, simplul fapt de a fi un bestseller nu garantează întotdeauna că cititorii vor termina cartea, mai ales că se poate dovedi a fi ceva de care cititorul nu este cu adevărat interesat.

7. Au găsit-o pe site-urile de socializare.

O „putere” unică pe care o au site-urile de rețele sociale pentru autorii cărților este aceea că recomandările distribuite pe aceste site-uri pot avea o influență profundă. Recomandările pentru cititori pot proveni din următoarele surse:
● Membrii familiei, colegi și prieteni
● Un influencer pe care cititorul îl urmărește
● O figură de autoritate ca un lider guvernamental sau profesor
● O publicație de încredere, cum ar fi un site web sau o publicație de recenzie de carte
● Recenzii online
Cu cât sunteți mai aproape de persoana care dă recomandarea, cu atât sunt mai mari șansele să acționați conform acelei recomandări. Acest lucru face ca rețelele sociale să fie un instrument puternic pentru autorii de cărți.

8. Au găsit-o în reviste / ziare.

Deși presa scrisă nu mai este la fel de ușor accesibilă ca în trecut, 26% dintre respondenți au considerat că are încă o influență moderată asupra motivului pentru care cititorii cumpără cărți. Ziarele și revistele sunt considerate în continuare ca puncte de autoritate în domeniile lor de expertiză, iar mulți cititori iau în serios recomandările.

Un motiv important pentru care cititorii cumpără carti din librarii online este că îl cunosc pe autor. Nu înseamnă că trebuie să îl cunoască personal, ci se poate întâmpla și atunci când au citit un articol al autorului publicat într-o revistă sau pe un site web sau blog sau când un autor este menționat în recenziile de cărți.