F. T.

Titlul nu ne aparţine, ci este „marca înregistrată” a Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Prahova, care a transmis un comunicat de presă ce se dorește a fi un semnal de alarmă.
În acest context, iată ce consideră reprezentanţii poliţiei prahovene că trebuie să ştie bunicii şi părinţii acelora care citesc aceste rânduri: „Câştigarea încrederii persoanelor vârstnice, prin prezentarea de produse la preţuri promoţionale ori de cadouri din partea unor magazine sau autorităţi le asigură infractorilor accesul, fără efort, în locuinţele şi la economiile acestora. Atenţie, însă! Supermarketurile şi hipermarketurile au promoţii şi oferă cadouri doar în interiorul magazinelor! Popularizarea acestor promoţii se realizează prin intermediul cataloagelor disponibile în magazin, pe site-urile de pe internet sau oferite de distribuitorii ambulanţi, nicidecum prin prezentarea produselor la domiciliu”.
În acelaşi document al IPJ Prahova sunt prezentate şi măsurile pe care „bunicii şi părinţii dumneavoastră” trebuie să le ia în calcul, pentru a nu deveni victime ale infractorilor: „Nu invitaţi necunoscuți în casă, în curte, chiar dacă pretind că doresc să vă vândă produse la preţuri mici, să vă ofere bunuri cu titlu de cadou sau ca pomană; ţineţi uşa sau poarta încuiate, chiar dacă sunteți acasă!; nu ţineți în casă sume de bani sau bunuri de valoare; acestea trebuie păstrate în depozite bancare. Dacă, totuşi, alegeți să le păstrați în locuinţă, nu le depozitați în şifonier, acesta fiind primul loc în care caută hoţii; nu depozitați la vedere, în curte, pe balcon sau în faţa uşii de acces, ambalajele obiectelor de valoare pe care le-ați achiziţionat; nu invitați acasă persoane pe care doar ce le-ați cunoscut şi care vă spun poveşti impresionante de viaţă. Acestea pot profita de ocazie pentru a fura bunuri şi s-ar putea folosi chiar de violenţă pentru a-şi atinge scopul, anume acela de a fura”.