Grupul IBM a incheiat un contract cu Muzeul Luvru, prin care s-a angajat sa ajute institutia sa isi protejeze mai bine operele de arta, sa economiseasca energie si sa ramana deschis tot timpul anului pentru milioanele de vizitatori care ii calca pragul. Cu ajutorul senzorilor, al dispozitivelor de analiza in timp real si a altor dispozitive conectate la internet, IBM doreste sa ajute Muzeul Luvru sa devina “mai inteligent”.
“Nu este o slujba oarecare, este o adevarata misiune”, a declarat David Bartlett, vicepresedintele IBM. Muzeul Luvru si IBM au incheiat un contract multianual, a carui valoare nu a fost precizata. Gigantul informatic va realiza, in medie, 65.000 de lucrari de reparatii sau de mentenanta in fiecare an, in cei peste 60.000 de metri patrati de expozitii permanente. IBM a instalat deja programul informatic Maximo pentru a coordona operatiunile de curatenie, intretinere, incalzire, iluminare si chiar inchidere automatizata a peste 2.500 de usi din muzeu. Inainte de implementarea noului sistem IBM, personalul Muzeului Luvru folosea formulare tiparite pentru a administra operatiunile de intretinere a cladirii.