Interventiile din anul 2011 ale Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pe raza judetului Prahova se rezuma, potrivit raportului de activitate elaborat deja pentru anul care se va incheia in curand, la o autostrada inca in constructie si la finalizarea unei parti din Coridorul IV Paneuropean, pe calea ferata dintre Campina si Predeal.
De altfel, pe calea ferata, situatia se prezinta, la sfarsitul acestui an, oarecum satisfacator, data fiind terminarea tronsonului cu linie dubla electrificata dintre Campina si Predeal, pe o distanta de 48 de kilometri, pentru care costurile s-au ridicat la circa 287 de milioane de euro, cu finantare ISPA (Instrumentul pentru Politici Structurale de Pre-Aderare) si guvernamentala. Aceste lucrari de modernizare a infrastructurii feroviare au inceput in 2007, in prezent fiind finalizata refacerea liniei de cale ferata, urmand ca o ultima etapa – aceea de punere in exploatare a substatiei de la Predeal – sa fie terminata in trimestrul al doilea din 2012.
Daca, in privinta cailor ferate, reabilitarea celei mai importante legaturi feroviare (pe langa repunerea in circulatie a trenurilor de calatori si de marfa pe ruta Ploiesti – Buda – Slanic) poate fi trecuta la categoria bilelor albe, pe partea modernizarii structurii rutiere si, in special, a evolutiei construirii autostrazii Moara Vlasiei – Ploiesti, bila neagra ramane, inca, in ograda ministerului de resort si a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Recent, reprezentanti ai CNADNR au anuntat ca lucrarile de constructie pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei – Ploiesti au fost finalizate doar pe sectorul construit de Spedition UMB, adica intre kilometrii 48+200 si 62+000. Potrivit aceleiasi surse, celelalte doua societati responsabile cu realizarea tronsonului dintre Moara Vlasiei si Ploiesti al autostrazii Bucuresti – Ploiesti au ramas in urma cu lucrarile, fata de datele stabilite prin contract. Astfel ca, pana la terminarea lucrarilor, atat Euroconstruct Trading, cat si Pa&Co International vor avea, potrivit prevederilor contractuale, penalitati de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor.
De altfel, chiar si inainte de termenul anuntat ca final pentru inaugurarea autostrazii dintre Moara Vlasiei si Ploiesti – 15 decembrie 2011 – se estimase ca acest tronson va putea fi dat in folosinta abia in luna aprilie a anului 2012.
V.STOICA