Potrivit Serviciului de Gospodarire Urbana (SGU) Ploiesti, de la inceputul anului si pana in prezent au fost ridicate aproximativ 90 de masini abandonate pe domeniul public, atat de catre institutia amintita, cat si de catre proprietarii acestora in urma somatiilor reprezentantilor SGU.
,,Cu mentiunea ca suntem, inca, in luna octombrie a anului in curs, se poate spune prin comparatie cu anul trecut, ca numarul masinilor abandonate ridicate de pe domeniul public a scazut. Acest lucru demonstreaza ca proprietarii de astfel de masini au constientizat ca nu este bine sa ocupe domeniul public cu autovehicule pe care nu le mai folosesc. De asemenea, la acest aspect a contribuit si modificarea legislatiei care a permis valorificarea de catre proprietari a masinilor vechi prin programul ,,Rabla’’ si obtinerea de vouchere, incurajand astfel achizitia masinilor noi’’, ne-a declarat Adela Fratila, purtatorul de cuvant al SGU Ploiesti. Potrivit acesteia, cele 90 de autovehicule abandonate si fara stapan au fost identificate in toate zonele municipiului.
Procedura de ridicare este reglementata la nivelul Ploiestiului prin hotararea Consiliului Local 104/2010, iar actiunea in sine este complexa, asa incat se desfasoara pe parcursul unei perioade mai mari de timp care poate ajunge la 4- 5 luni de zile. Prima etapa consta in identificarea masinilor abandonate sau fara stapan. Apoi urmeaza afisarea somatiei pe parbrizul masinilor respective si completarea unui proces verbal semnat de doi martori. In acest sens proprietarul – daca exista – are la dispozitie 10 zile sa ridice masina de pe domeniul public. In cazul in care proprietarul nu ridica masina de pe domeniul public, se va face o adresa la Politie pentru identificarea acestuia si i se va trimite o somatie scrisa, prin posta cu confirmare de primire. Si daca nici in acest caz proprietarul nu isi ridica masina de pe domeniul public, urmeaza o serie de referate, dispozitii, adrese pentru ridicarea, inventarierea, expertizarea, transportul si depozitarea autovehiculului, pentru intrarea acestuia in patrimoniul unitatii administrativ-teritoriale, pentru radierea autovehicului, toate aceste acte urmand sa fie semnate si de catre primar. ,,De abia dupa ce se finalizeaza acest dosar si se termina cu birocratia, autovehiculul poate fi valorificat de catre institutia noastra prin REMAT. Insa, contravaloarea este modica si depinde desigur si de gradul de deteriorare al masinii respective. In medie, pentru o masina abandonata se obtine suma de 70 de lei’’, ne-a mai precizat interlocutoarea noastra. Potrivit acesteia, de la inceputul anului si pana la aceasta data, in Ploiesti au fost valorificate doar 22 de masini fara stapan, in timp ce alte 5 sunt in curs de valorificare.
C.Dobre















