Functionarii ANAF vor participa la cursuri pentru a invata cum trebuie sa li se adreseze contribuabililor si ce anume sa le raspunda. Programul va costa 130.000 de euro si se va derula prin intermediul fondurilor europene. In total, 300 de angajati de la fisc vor participa la cursurile de instruire, programul continand trei directii: comunicare externa, comunicare de criza si relatii publice. Masura a fost luata dupa ce un studiu al Asociatiei pentru reformarea sistemului de impozite si taxe a relevat faptul ca trei sferturi dintre functionarii ANAF nu sunt in stare nici sa dea raspunsuri corecte si nici sa dea informatii exacte atunci cand contribuabilii apeleaza la ei. Reprezentantii asociatiei au contactat functionari din 47 de administratii fiscale din tara pentru a intreba, din partea unei companii, ce contributii trebuie sa retina si unde sa le achite pentru drepturile de autor platite unei persoane fizice rezidente in Germania. Rezultatele publicate au aratat ca reprezentantii a 23 de administratii fiscale nu au oferit niciun raspuns, opt au raspuns “Cititi legea”, cinci au dat raspunsuri gresite si doar 11 au raspuns corect.
Studiul a mai aratat ca atunci cand raspund la telefon functionarii publici nu se prezinta cu numele lor si al institutiei pe care o reprezinta, iar unii dintre ei sunt reticenti sa acorde informatii unui contribuabil din alt judet sau localitate.