Toti cei patru pasageri si-au pierdut viata
Un elicopter de tip EC 135, apartinand Unitatii Speciale de Aviatie a Ministerului Administratiei si Internelor, aflat in dotarea Serviciului Mobil de Urgente, Resuscitare si Descarcerare (SMURD) Iasi, s-a prabusit ieri, in jurul orelor 9.30, in apropiere de Aeroportul International Iasi, toate cele patru persoane aflate la bordul aparatului – pilotul, copilotul, un medic si un asistent medical – pierzandu-si viata. Elicopterul care s-a prabusit la o distanta de 1,5 kilometri de Aeroportul International Iasi efectua un zbor de incercare, ca la fiecare inceput de saptamana, pentru analizarea conditiilor de zbor. Elicopterul a decolat de pe aeroport la orele 9.16, iar, dupa cateva minute, turnul de control al Aeroportului a pierdut legatura cu echipajul. Potrivit singurului martor ocular al accidentului (un jandarm aflat in post intr-un foisor din perimetrul aeroportului), aparatul s-a prabusit in picaj in jurul orelor 9.30, dupa care a lovit solul si s-a rostogolit pe o distanta de peste 40 de metri. Cei patru ocupanti ai elicopterului au fost azvarliti cu tot cu scaune pe o distanta de cateva zeci de metri de locul impactului aparatului cu solul. Cele patru persoane care si-au pierdut viata sunt Valentin Stanescu, 37 de ani – pilot, Toma Augustin, 34 de ani – copilot, doctor Liliana Puiu, 36 de ani, medic principal in cadrul Unitatii de Primire a Urgentelor din cadrul Spitalului Clinic Universitar „Sfantul Spiridon” Iasi, si Mioara Hahota, 30 de ani, asistent medical in cadrul aceleiasi unitati medicale. Din primele cercetari a rezultat ca aparatul a inceput sa piarda din altitudine, dupa care s-a izbit violent de sol. Interesant este ca, desi impactul cu solul a fost deosebit de violent, aparatul de zbor nu a luat foc. In momentul producerii accidentului conditiile meteo erau foarte bune (vizibilitate de 5.000 de metri, temperatura de minus trei grade Celsius si vant slab). Din primele cercetari a fost exclusa in totalitate posibilitatea producerii unei erori de pilotaj, avand in vedere ca pilotul elicopterului avea peste o mie de ore de zbor si peste 400 de misiuni de salvare a vietilor omenesti cu elicopterul SMURD. Cel mai probabil este vorba despre o defectiune tehnica a aparatului.