Peste 80.000 de români au sunat la „Telefonul Consumatorului”

De la intrarea în vigoare a Ordinului nr. 473 al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind unele măsuri de informare a consumatorilor cu privire la Telefonul Consumatorului – InfoCons – 021/9551, respectiv din 6 ianuarie 2013 şi până la data de 30 noiembrie 2013, au apelat acest număr 82.602 consumatori. Potrivit datelor statistice, în 2013 cele mai multe apeluri s-au înregistrat în lunile iulie şi august, iar cele mai puţine în februarie. Astfel, în ianuarie 2013, 7.227 consumatori au apelat la InfoCons, în februarie -5.579 consumatori, în martie – 6.671 consumatori; în aprilie – 7.059 consumatori; în mai – 6.611 consumatori; în iunie – 7.921 consumatori; în iulie – 9.233 consumatori; în august – 9.049 consumatori; în septembrie – 7.564 consumatori; în octombrie – 7.775 consumatori; în noiembrie – 7.913 consumatori, pentru luna decembrie deocamdată datele nefiind centralizate. Din punct de vedere al mediei unui apel, acestea sunt între 0:03:44 minute şi 0:05:14 minute. Iar din punct de vedere al intervalului orar în care consumatorii au apelat la acest număr trebuie spus că între orele 8.00 – 10.00 au sunat cei mai mulţi. Nu în ultimul rând, e bine de ştiut că Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (A.N.P.C.P.P.S) din România – InfoCons – în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori a realizat anul trecut o campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la accesul cetăţenilor la numerele utile de pe teritoriul României, care a inclus şi noul număr al protecţiei consumatorilor 021/9551. În cadrul acestei campanii, au fost tipărite şi distribuite la nivel naţional o serie de materiale informativ educative – flyere, afişe, plăcuţe pe suport autocolant cu noul număr de protecţia consumatorilor personalizate cu datele de contact ale comisariatelor judeţene de Protecţia Consumatorilor, precum şi carduri de informare. A.N.P.C.P.P.S România – InfoCons unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.
C.D.