C. Dumitru

În urma unei licitaţii publice organizată, recent, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri, Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a vândut 13.421 tone de fier vechi, cu o valoare totală de 14,3 milioane de lei. Criteriul de atribuire a fost preţul cel mai ridicat. Iniţial, compania oferise spre vânzare 20.401 tone de fier vechi (9 loturi), la un preţ de pornire de 335 de dolari/tona, pentru ca, la finalul licitaţiei, să fie adjudecate de către firmele interesate doar 4 loturi, însumând 13.421 tone de fier vechi. Aşadar, pentru restul cantităţii nevalorificate (6.980,46 tone), compania CFR va relua procedura de licitaţie publică.
Conform reprezentanţilor companiei, contractele de vânzare-cumpărare vor fi semnate până cel târziu la 15 august 2014, iar termenul limită de efectuare a plăţii este 25 august 2014. În afara celei amintite, în cursul lunii iulie 2014 a mai avut loc o astfel de licitaţie publică, de fiecare dată “nefiind vândute linii de cale ferată funcţionale (n.n. – cum a fost lansat un zvon), ci doar materiale feroase vechi, uzate, recuperate în urma lucrărilor de reparaţii ale infrastructurii feroviare”, se arată în comunicatul companiei CFR. Valorificarea deşeurilor feroase reprezintă o măsură de eficientizare a activităţii companiei, care va contribui la creşterea veniturilor proprii şi, în acelaşi timp, la susţinerea financiară pentru alte lucrări de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare.