Furturile din magazinele germane au crescut din nou, atingând un nou maxim istoric, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres. Un studiu publicat de institutul de cercetări EHI Retail Institute din Koln arată că pierderile de inventar în Germania au urcat anul trecut până la 4,95 miliarde de euro, în creștere cu 3% comparativ cu 2023 și cel mai mare număr înregistrat vreodată.
Creșterea e cauzată în mare parte de un avans de aproape 5% al furturilor clienților din magazine, până la 2,95 miliarde de euro. La rândul lor, angajații magazinelor au fost responsabili pentru pierderi de aproximativ 890 milioane de euro. Restul pierderilor a fost provocat de furnizori, personalul de serviciu sau greșeli organizaționale precum etichetare incorectă.
Raportul, bazat pe datele furnizate de 98 de retaileri din Germania, care operează peste 17.000 de magazine, a ajuns la concluzia că furturile și eforturile de prevenție împing prețurile în sus cu aproximativ 1,5%. Sectorul de retail din Germania asigură aproximativ trei milioane de locuri de muncă și generează vânzări anuale de aproximativ 630 de miliarde de euro. Studiul precizează că hoții țintesc în special articolele mici, dar cu valoare mare, precum alcoolul și cafeaua din supermarketuri, aparatele de ras și parfumurile din farmacii și produsele electronice și hainele de firmă. În același timp, inflația a făcut produsele de zi cu zi mai scumpe. La fel ca în numeroase țări din jurul lumii, inflația a crescut galopant în Germania în timpul pandemiei de COVID-19, atingând niveluri nemaivăzute de peste jumătate de secol. Chiar dacă ea a fost adusă ulterior sub control, prețurile mari au rămas.
„Este greu de spus dacă oamenii pur și simplu nu își mai permit anumite articole sau dacă este o formă de protest față de faptul că trebuie să plătească prețuri atât de mari”, susține autorul studiului, Frank Horst. Germania nu este singura țară care se confruntă cu această problemă. De la încheierea pandemiei, furturile din magazine au crescut în mai multe părți din Europa și SUA, ceea ce a obligat magazinele să angajeze detectivi interni, să pună dispozitive de blocare la produsele afișate și să introducă software sofisticate de supraveghere.
Avansul sistemelor de tip self-checkout ar putea să contribuie și el la creșterea furturilor, ceea ce i-a obligat pe mulți retaileri să oblige clienții să își scaneze bonul înainte de ieșire.