Acestea sunt inițialele mărcii „Lucky-Goldstar”, care se regăsește atât în lumea digitală, când vorbim despre un TV LG sau un LG OLED, cât și în cea a aparatelor electrocasnice. Dar știați că LG era cunoscut sub numele de „Lucky-Goldstar”? Și că a fost dușmanul Samsung de peste o jumătate de secol în Coreea de Sud, celălalt conglomerat XXL? Iată istoria acestui brand de top.

Anii ’50: nașterea Lucky, o afacere de familie

Povestea LG începe cu compania Lak Hui Chemical Industrial Corp, sau Lak Hui pentru prietenii săi – pronunțat „Lucky”. Și norocos a fost, pentru că, de la o companie mică din Coreea de Sud, a ajuns să fie al patrulea cel mai mare chaebol din țară, numele dat marilor grupuri conduse de familii puternice din Coreea de Sud.

Anii ’60-’70: succesul GoldStar, pionier al electronicii coreene

În 1958, pe măsură ce Lucky a continuat să prospere în sectorul său de piață, compania a deschis divizia GoldStar, care s-a specializat în domeniul electronic – și care a continuat să devină divizia LG Electronics în prezent. Încă din 1959, a produs primul radio coreean. Au urmat primele radiouri cu 6 tranzistori. În 1965, GoldStar a comercializat unul dintre primele frigidere de uz casnic din Coreea de Sud, urmat, în 1966, de primul TV LG produs integral în Coreea, ajungând să fie unul dintre cei mai mari producători de televizoare. Același lucru s-a întâmplat în 1973 cu primul casetofon din țară.

Anii 1980-2000: de la Lucky-GoldStar la LG

În 1983, cele două companii au fuzionat oficial pentru a forma Lucky-Goldstar Group. Sub acest nume, produsele grupului au început să fie exportate la nivel internațional, cu același succes ca și în Coreea, în special în segmentul electronic, care se extindea treptat pe piața americană.

În 1995, sub impulsul noului director general Kon Bon-moo, grupul Lucky-Goldstar a devenit LG. Numele era mai scurt, mai puternic și avea mai multe șanse de a fi acceptat peste granițe. Pe lângă celebrul logo zâmbitor de acum, brandul a primit un slogan inspirat și pozitiv, care se baza pe inițialele LG, dar care făcea referire și la optimismul numelui original „Lucky”: „Life’s Good”.

Grupul LG astăzi: un producător cu multiple fațete

Cu o astfel de istorie și o astfel de diversificare a activităților sale, ca să nu mai vorbim de o capacitate de inovare care se reînnoiește și se îmbogățește în mod constant, LG a reușit să se impună ca o marcă esențială pentru viața noastră de zi cu zi. Catalogul său actual se bazează pe tehnologii puternice și inovatoare, în special în industria de televizoare.

În domeniul electronicii, este greu să ratezi un TV LG, în special un LG OLED: producătorul este un maestru în domeniu, în special cu gama sa de LG OLED și cu panourile sale NanoCell, care oferă o calitate a imaginii deosebit de precisă și luminoasă. Pe partea audio, LG se remarcă și în domeniul home cinema, al barelor de sunet și al boxelor, cu produse care respectă cele mai recente standarde audio de pe piață.

Pe piața smartphone-urilor, LG a renunțat la lupta împotriva concurenților săi, în special chinezi. Pe de altă parte, producătorul coreean rămâne foarte prezent pe segmentul laptopurilor, cu modele care îmbină compactitatea și performanța, bazate pe know-how-ul istoric al LG Electronics.

În cele din urmă, LG nu și-a pierdut deloc reputația superbă în domeniul electrocasnicelor, având în catalog o gamă largă de mașini de spălat vase, mașini de spălat și uscătoare de rufe fiabile și performante. Cu un motto: „Life’s Good”, care a devenit „Smart Good Life” pentru a reflecta ușurința de utilizare și inovația produselor mărcii.

Este evident că atunci când cautam televizoare, un LG OLED va fi printre primele la care ne vom uita. Brandul continuă să invoveze în fiecare an zona de televizoare, iar un TV LG reprezintă o investiție de durată care merită făcută.