Având în vedere condițiile meteo și avertizările de ninsoare, vânt și temperaturi scăzute, emise de Administraţia Naţională de Meteorologie, în toată țara trenurile circulă conform reglementărilor specifice condițiilor de iarnă, la nivelul companiei CFR Călători fiind instituit Comandamentul de Iarnă. Pentru a nu fi perturbată circulaţia feroviară, CFR Călători a luat mai multe măsuri: asigurarea unor locomotive Diesel de rezervă și pregătirea materialului rulant pentru circulație în condiții de iarnă; suplimentarea echipelor de intervenție și asigurarea personalului necesar pentru deszăpezirea unităților proprii (revizii, depouri etc); pregătirea suplimentară a garniturilor şi verificarea acestora înainte de plecarea la drum. Întrucât există posibilitatea apariției de modificări în circulația trenurilor, pasagerii sunt sfătuiți să se informeze despre condiţiile meteo şi să apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare pentru informații actualizate despre mersul trenului cu care intenționează să călătorească. Numerele de telefon de la stațiile CFR la care călătorii pot cere informații sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Info Utile/Informații Telefonice. Călătorii pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor / călătoriilor pentru eventuale rute neefectuate. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro. Pe de altă parte, turiștii care obișnuiesc să meargă cu trenul trebuie să știe că, de la 1 ianuarie 2016, tarifele biletelor CFR au scăzut cu aproximativ 4 % datorită intrării în vigoare a prevederilor Codului Fiscal privind reducerea TVA la 20. Biletele pot fi cumpărate atât online, de pe www.cfrcalatori.ro, cât și de la automatele XsellKiosk din gări, de la automatele ZebraPay, direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR și de la distribuitori autorizați (agenții de turism). La cumpărarea online, tipărirea biletului nu este obligatorie, clientul fiind identificat în tren doar pe baza cărţii de identitate şi al ID-ului de bilet. Înainte de efectuarea călătoriei, este bine ca pasagerii să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii pot consulta pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, pot apela numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau se pot adresa personalului din stațiile CFR.