F. T.

Activitatatea cu publicul din cadrul a trei compartimente – „Arhivă”, „Registratură” şi „Biroul de Relaţii și Informaţii cu Publicul” – din cadrul Curţii de Apel Ploieşti a fost suspendată până în data de 10 iulie 2020. Decizia luată de către conducerea
instanţei este motivată de următoarea situaţie: câţiva dintre angajaţii instituţiei au fost depistaţi pozitiv la testul COVID-19! În acest context, după cum se precizează într-un comunicat de presă al instanţei ploieştene: „Se anulează programările on-line efectuate pentru această perioadă (începând cu sfârşitul săptămânii trecute şi până în data de 10 iulie – n.n.); Se suspendă programările on-line efectuate pentru această perioadă; Activitatea acestor compartimente („Arhivă”, „Registratur㔺i „Biroul de Relaţii şi Informaţii cu Publicul” – n.n.) se va desfăşura exclusiv on-line şi/ sau telefonic”.
O primă suspiciune de infectare cu coronavirus, ulterior confirmată, s-a petrecut în urmă cu nici două săptămâni. Astfel, la data 18 iunie, după cum se preciza într-un comunicat al Biroului de Informaţii şi Relaţii cu Publicul al Curţii de Apel Ploieşti, un salariat aparţinând personalului auxiliar al acestei instanţe a fost confirmat pozitiv ca fiind infectat cu noul virus. Ca urmare, conducerea instanţei și Direcţia de Sănătate Publică Prahova au stabilit măsurile ce trebuiau aplicate, care au inclus atât dezinfectarea în totalitate a sediului, cât şi o anchetă epidemiologică specifică unor astfel de situaţii.
Totuși, în condițiile menționate mai sus, ședințele de judecată se desfășoară la termenele stabilite.
În ceea ce îi privește pe unii dintre grefieri, potrivit unor surse, „Programul este decalat, astfel încât să se interacționeze cât mai puțin în timpul de lucru. Unii intră la ora 7.00 și ies la ora 15.00, alții – la ora 8.00 și ies la ora 16.00. S-au luat și măsuri pentru lucrul on-line, încă de la începutul pandemiei, în sensul că unele lucrări se pot efectua, regulamentar, de acasă”.