Săptămâna viitoare s-ar putea adopta ordonanţa privind „Cuminţenia Pământului”
Premierul Dacian Cioloş a declarat că, probabil săptămâna viitoare, Executivul va emite o Ordonanţă de urgenţă pentru găsirea unei soluţii pentru cumpărarea sculpturii „Cuminţenia Pământului”. ”Am avut o primă lectură a unui proiect de ordonanţă sau de modificare a ordonanţei propus de Ministerul Culturii. Probabil că săptămâna viitoare o să vină cu forma finală”, a declarat Dacian Cioloş, întrebat dacă varianta supusă dezbaterii publice de Ministerul Culturii va fi adoptată în forma propusă. Guvernul a pregătit, potrivit unor surse guvernamentale, un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede completarea până la 11 milioane de euro, de la bugetul de stat, a sumelor pentru cumpărarea „Cuminţeniei Pământului” şi prelungirea campaniei de donaţii până la 31 octombrie 2019. Potrivit proiectului de OUG, publicat de Ministerul Culturii, măsura este necesară ”pentru a nu pierde posibilitatea unică de a achiziţiona acest bun de valoare culturală extraordinară”, având în vedere că, până la 30 septembrie 2016, sumele donate nu ating echivalentul în lei a 6 milioane euro.În document se mai arată că în situaţia în care, din orice motiv, până la data de 30 noiembrie 2016, statul român nu dobândeşte dreptul de proprietate liber de orice sarcini asupra bunului cultural mobil prevăzut la art. 1, se dispune închiderea campaniei iar sumele colectate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă se restituie donatorilor. Premierul Dacian Cioloş declara în ultima zi a campaniei, că peste 100.000 de români au donat peste 1 milion de euro şi că, în aceste condiţii, guvernul ar putea prelungi campania de subscripţie publică pentru achiziţionarea operei lui Brâncuşi.
Lumea are nevoie, pentru combaterea analfabetismului, de 69 de milioane de profesori
Aproape 69 de milioane de profesori trebuie să fie recrutaţi în lume, până în 2030, pentru a respecta angajamentul ca fiecare copil să beneficieze de educaţie primară şi gimnazială, cel mai mare deficit înregistrându-se în Africa subsahariană şi în sudul Asiei, susţine Unesco, potrvit BBC. Un studiu Unesco spune că există 263 de milioane de copii care nu au frecventat cursurile unei şcoli primare sau secundare, iar numărul include şi cele 25 de milioane de copii care nu vor intra niciodată într-o şcoală. Liderii mondiali s-au înţeles anul trecut să stabilească obiective globale pentru accesul la educaţie, dar raportul susţine că trebuie angajaţi foarte mulţi profesori. Cea mai mare problemă este în Africa subsahariană, unde este nevoie de 17 milioane de profesori. Ţări precum Burundi, Republica Central Africană, Kenya, Malawi şi Mozambic nu au suficiente cadre didactice, în timp ce Etiopia, Ruanda şi Swaziland acoperă necesarul de profesori. Studiul subliniază şi importanţa calităţii învăţământului. În ţări precum Nigeria, Ghana, Sierra Leone şi Liberia, mai puţin de 60% din profesorii de şcoală primară au studiile necesare. Pauline Rose, profesor de educaţie internaţională la Universitatea Cambridge, susţine că lipsa profesorilor afectează numărul de copii dintr-o sală, pe fondul creşterii populaţiei, astfel că o clasă de şcoală primară ajunge să aibă peste o sută de elevi. De asemenea, există o problemă cu salariile mici, ceea ce face ca domeniul să fie şi mai puţin atractiv, în special pentru absolvenţii care ar putea deveni profesori. În unele ţări din Africa subsahariană, profesorii sunt plătiţi foarte prost, astfel încât sunt nevoiţi să aibă mai multe locuri de muncă, ceea ce afectează calitatea predării, explică Rose.Vikas Pota, directorul unei instituţii de caritate care activează în domeniul educaţional, Varkey Foundation, susţine şi el că un salariu mai bun poate atrage mai mulţi absolvenţi către profesie.












