V. Stoica

Instituția Prefectului Județului Prahova – care are printre atribuții și verificarea legalității actelor administrative emise de către consilierii locali din cadrul autorităților publice ale județului, dar și de către consilierii județeni – a transmis Consiliului Local Ploiești o adresă prin care solicită revocarea unei hotărâri adoptate în luna ianuarie a acestui an, din cauza faptului că aceasta “a fost adoptată fără temei legal”.
Documentul transmis consilierilor locali ploieșteni face referire la HCL nr. 8/2018 privind calitatea de administrator în cadrul Consiliului de Administrație al SC Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești SRL a unui funcționar public, respectiv a fostului secretar al Primăriei Ploiești, Anabell Măntoiu.
Conform actului emis de Instituția Prefectului, această hotărâre a Consiliului Local Ploiești, pe lângă faptul că a fost adoptată fără temei legal, “mai exact cu încălcarea prevederilor art. 81 alin 1 și 2 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative”, a fost adoptată și cu încălcarea unor prevederi legale privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Instituția Prefectului a atenționat Consiliul Local Ploiești, prin adresa transmisă, că –
în cazul în care nu va fi revocată hotărârea respectivă, va fi atacată la instanța de contencios administrativ, în vederea desființării acesteia.
În luna ianuarie 2018, atunci când consilierii locali ploieșteni au adoptat hotărârea prin care au luat act de numirea în funcția de administrator a Olimpiei Anabell Măntoiu – funcționar public, raportul de specialitate al Direcției Juridic-Contencios al Primăriei Ploiești a avut aviz nefavorabil din partea reprezentanților acestei direcții.
Conform raportului de specialitate anexat la hotărârea din ianuarie, atacată de Instituția Prefectului, Anabell Măntoiu s-ar fi aflat în stare de incompatibilitate, având obligația ca – în termen de zece zile de la decizia numirii sale în funcția de membru în Consiliul de Administrație de către Adunarea Generală Ordinară a Asociaților SGU – să opteze fie pentru calitatea de funcționar public, fie pentru aceea de administrator la SGU.
Mai mult decât atât, în raportul de specialitate menționat se arăta că, legal, nu este prevăzută “posibilitatea ca autoritatea publică tutelară (în speță Consiliul Local Ploiești) să ia act de o numire a unui administrator făcută prin actul Adunării Generale Ordinare a Asociaților”.