Ce acte sunt necesare în vederea evaluării complexe și a încadrării în grad de handicap?

„Sunt o persoană cu dizabilități și aș dori să știu ce acte trebuie să depun la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului Prahova în vederea evaluării complexe și a încadrării în grad de handicap.”
Paul Florescu, Ploiești


În vederea evaluării complexe trebuie să întocmiți un dosar (din carton cu șină) care să conțină următoarele documente: cerere tip de evaluare complexă, în vederea încadrării în grad de handicap, acte de identitate- două copii, adeverință de venit, decizia de pensionare, cel mai recent talon de pensie, anchetă socială de la primăria de domiciliu/ reședință, întocmită conform HG NR. 430/2008, documente medicale: referat întocmit de medicul specialist, scrisoare medicală completată de medicul de familie (pentru dosarele noi), investigații paraclinice (analize medicale), acte medicale cu data debutului afecțiunii. Toate documentele vor fi prezentate în original și copie. Dosarul se poate depune de către solicitant sau reprezentantul legal al acestuia, la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reședință, sau la registratura DGASPC Prahova. În cazul persoanelor nedeplasabile, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reședința persoanei în cauză. Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul DGASPC poate solicita completarea dosarului cu documente suplimentare necesare în vederea evaluării complexe a solicitantului.