Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand. Uniunea Europeana ne da in judecata la Curtea Europeana tocmai din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare, considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu. In cazul in care Curtea Europeana de Justitie va hotari ca aceasta taxa este una neeuropeana, atunci statul roman va trebui sa modifice legea. Mai mult, Romania, Ungaria si Polonia ar putea primi chiar o amenda usturatoare. Introducerea taxei pentru prima inmatriculare a fost puternic contestata inca de la inceput.
Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi. Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi.
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat insa ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi – in opinia doamnei ministru – una conforma cu cerintele UE.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentINCHIDEREA EDITIEI
Articolul următorEPIGRAMA