Este nevoie de dosare separate pentru venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei ?
„Dacă depun, la primărie, un dosar cu actele necesare în vederea obținerii venitului minim garantat, iar după o vreme voi solicita alocație pentru susținerea familiei, va fi nevoie să întocmesc un nou dosar ?”.
Ruxandra Popescu, Ploiești
Doamnă Popescu, recent au fost introduse noi măsuri de simplificare a demersurilor pentru solicitarea unor ajutoare de la stat. Astfel, pentru obținerea venitului minim garantat și a alocației pentru susținerea familiei, în situația în care persoana sau familia întrunește toate condițiile de eligibilitate, inclusiv pentru obținerea ajutorului pentru încălzirea locuinței (dosarul se depune în perioada sezonului rece, respectiv 1 noiembrie – 31 martie), solicitantul va depune un singur dosar. Documentele depuse inițial pentru unul dintre beneficii se iau în considerare și pentru solicitarea ulterioară a celorlalte măsuri de sprijin. Mai exact, dacă inițial se stabilește dreptul la venit minim garantat și ulterior apare un copil în familie și se solicită alocația pentru susținerea familiei, nu va mai fi necesară întocmirea unui nou dosar.