Pentru modernizarea caii ferate, se muta… santurile
In aceasta perioada, pe tronsonul Campina-Predeal se lucreaza la reabilitarea caii ferate. Firma care realizeaza lucrarile programate in acest scop a fost nevoita sa astupe un canal de drenare a apelor pluviale care se adunau din zona de nord a orasului Comarnic, ceea ce ar fi avut consecinte nefaste pentru locuitorii din respectivul areal. De altfel, acestia au si reclamat situatia cu pricina, la Primarie, ceea ce l-a determinat pe primarul Dorian Botoaca sa se deplaseze la fata locului, impreuna cu specialisti ai Compartimentului de urbanism, si sa discute cu conducatorii santierului.
S-a constatat, astfel, ca reclamatia localnicilor se confirma, motiv pentru care, in urma analizarii variantelor care sa permita atat continuarea lucrarilor la calea ferata, cat si prevenirea unor incidente, s-a cazut de acord asupra uneia dintre solutii. Astfel, pe perioada lucrarilor, canalul de drenaj va fi refacut, pe un alt aliniament, de catre lucratorii care reabiliteaza calea ferata, mai aproape de DN 1. In acest mod, se va putea interveni la terasamente si calea de rulare cu mijloace mecanice.
Primarul Dorian Botoaca ne-a informat, in acelasi timp, si despre solutia definitiva asupra careia s-a cazut de acord pentru perioada de dupa terminarea actualelor lucrari. Astfel, constructorul urmeaza sa realizeze, in functie de optiunea proprie, un nou canal pe lungimea celui astupat – circa 150 m – dupa ce va renunta la cel pe care l-a facut acum pentru perioada interventiei la calea ferata.
Stabilit a se realiza pe vechiul traseu, viitorul canal – la randu-i, modernizat – va fi construit ori din tuburi de beton cu diametrul de 1,20 m, cu doua camine de vizitare pe toata lungimea, ori va fi un canal cu pereti din beton, dar deschis, astfel incat sa poata fi curatat.
Cu alte cuvinte, vigilenta comarnicenilor a facut ca un canal de drenare a apei din orasul lor sa fie mutat de doua ori, pentru a se evita eventualele necazuri pe care le-ar putea produce acumularile mai mari de ape.
Leon CHIRILA