• La Londra, taxa de congestie

• In Paris si Amsterdam– biciclete

• Sensuri giratorii in Toronto

Autoritatile din marile orase ale lumii au gasit solutii simple la problema traficului rutier. Un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct, reguli de circulatie extrem de dure si o educatie rutiera solida a soferilor.
La Londra, una dintre cele mai mari metropole europene, transportul in comun functioneaza ca un ceas elvetian. Pentru a degaja traficul rutier, autoritatile au luat cateva masuri concrete: circulatia pe artere cu sens unic, semafoare care nu te tin pe loc mai mult de 20, 30 de secunde si sanctiuni drastice pentru soferii indisciplinati. In plus, in zonele aglomerate din centrul Londrei, in zilele lucratoare, se aplica taxa de congestie de 12 euro.
In Paris, soseaua de centura permite accesul autovehiculelor in orice punct al orasului. Mai mult, aici au fost instalate, in vara acestui an, puncte de inchiriere biciclete contra sumei de un euro pe zi, sau cinci euro pe saptamana. Un succes foarte mare il au bicicletele si la Amsterdam, Berlin, sau in orasele spaniole. Acest mijloc de transport nu numai ca elibereaza traficul rutier, dar nici nu polueaza.
In Toronto, Canada sau alte orase europene, amplasarea sensurilor giratorii in locul semafoarelor s-a dovedit a fi solutia perfecta pentru degajarea traficului. Statul la semafor a fost inlocuit astfel cu regula cedeaza trecerea celui aflat deja in interiorul giratoriului.
In capitala Japoniei, Tokyo, sistemul de transport in comun este foarte bine pus la punct. In acelasi loc exista statie de metrou, metrou de suprafata si tren de mare viteza. Toate vin la interval de cel mult doua minute. In plus, in orasul cu cea mai mare densitate de locuitori pe metrul patrat, chiria pentru un loc de parcare costa 600 de lei lunar, nimeni nu isi poate achizitiona masina daca nu face dovada ca are un loc de parcare, iar scoala de soferi dureaza sase luni, se termina cu trei examene si costa peste 6.000 de lei.
In niciunul dintre aceste mari orase nu exista insa vehicule parcate pe una sau mai multe benzi de circulatie, asa cum se intampla in capitala Romaniei.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNu s-a gasit sef pentru ANI
Articolul următorBASCHET