Trenurile de calatori care circula pe rutele Slanic, Maneciu si Urziceni sunt mai vechi de 20 de ani. Datele de fabricatie inscriptionate pe locomotive arata ca majoritatea au fost construite in jurul anilor 1987. Vagoanele, au si ele o vechime de peste 30 de ani. Reprezentantii CFR, de la Ploiesti, sustin ca aceasta situatie nu pune, cu nimic, in pericol, siguranta calatorilor deoarece garniturile sunt supuse unor verificari periodice, de care nu ar putea trece daca ar prezenta disfunctionalitati. Problemele cu care se confrunta, insa, calatorii, pornesc, de cele mai multe ori, de la nesimtirea celor care vandalizeaza vagoanele. „Sunt persoane care, din rautate sau plictiseala, rup husele canapelelor, manerele cu care se inchid geamurile – fapt pentru care, mai ales in vagoanele etajate, aproape toate geamurile sunt deschise. Nu se pastreaza curatenia nici in toalete”, ne-a spus unul dintre controlorii de bilete de pe aceste rute. Pe calatori ii asteapta o iarna grea, mai ales pentru ca nici caloriferele nu functioneaza corespunzator. „Desfundam caloriferele pentru sezonul rece, numai ca, vagoanele fiind foarte vechi, unele nu se incalzesc deloc. Oamenii se inghesuiau, iarna trecuta, in primele doua-trei vagoane, de langa locomotiva , pentru ca, doar acolo aveau caldura”, a adaugat interlocutorul nostru.
Gabriela IONITA