Proiectele de reabilitare/modernizare a drumurilor – evaluate de auditul de siguranta rutiera

Proiectele de reabilitare si/sau modernizare a drumurilor publice existente sau cele care urmeaza a se construi vor trebui, de aici inainte, evaluate tehnic de catre un auditor de siguranta rutiera. Conform legii aprobata recent de Guvern, activitatea de audit in acest domeniu a fost infiintata in scopul cresterii gradului de siguranta a circulatiei pe drumurile publice, al reducerii numarului accidentelor mortale, si a pagubelor materiale produse in urma tragediilor petrecute pe sosele.
Poate fi auditor de siguranta rutiera persoana care indeplineste, cumulativ,urmatoarele conditii: *are capacitate deplina de exercitiu * detine studii superioare in domeniul ingineriei de drumuri si poduri * are o experienta profesionala in domeniul sigurantei infrastructurii rutiere de cel putin 5 ani * a absolvit cursurile pentru formarea auditorilor de siguranta rutiera si a promovat examenul de atestare * nu i s-a interzis exercitarea profesiei prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva. Ca legea sa fie aplicata se va infiinta Institutul pentru Siguranta Rutiera, aflat in subordinea Ministerului Transporturilor. Auditorul este o persoana fizica independenta fata de investitorul, proiectantul si/sau executantul proiectului supus auditarii. Totodata, acesta va trebui sa pastreze confidentialitatea fata de informatiile la care a avut acces. Profesia de audit se poate exercita individual sau prin asociere constituita potrivit legii. Pentru realizarea auditului se incheie un contract intre investitor si institutia responsabila in domeniul auditului de siguranta rutiera. Auditorul va sprijini autoritatile competente in elaborarea de ghiduri si norme specifice pentru cresterea sigurantei rutiere. Continutul raportului de audit are caracter obligatoriu pentru investitor. Pentru realizarea auditului se percepe un tarif de 1 la mie din valoarea totala a investitiei – in cazul proiectelor de constructie de drumuri publice, respectiv de 2 la mie – in cazul proiectelor de reabilitare si/sau modernizare a drumurilor publice existente. Plata tarifelor se suporta de catre investitor.
C. DUMITRU

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentINCHIDEREA EDITIEI
Articolul următorMonumente din Busteni