Autoritatile si institutiile publice vor fi obligate sa transmita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP) informatiile cuprinse in evidenta functiilor si a functionarilor publici din cadrul acestora. Hotararea privind stabilirea unor masuri cu privire la evidenta functiilor publice si a functionarilor publici a fost elaborata tinandu-se cont de rolul ANFP in asigurarea managementului functiilor publice si functionarilor publici si avand in vedere dificultatile in transmiterea informatiilor de catre autoritatile si institutiile publice. Astfel, autoritatile si institutiile publice vor transmite catre ANFP modificarile intervenite in situatia functionarilor publici prin numirea intr-o functie publica, in urma unui concurs de recrutare, modificarea raporturilor de serviciu, aplicarea oricarei sanctiuni disciplinare, promovarea in functie publica, avansarea in trepte de salarizare, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu. De asemenea, hotararea reglementeaza expres modalitatile de desemnare a persoanelor din cadrul compartimentelor de resurse umane responsabile pentru aplicarea prevederilor legale. Totodata, autoritatile si institutiile publice vor trebui sa comunice Agentiei orice modificare intervenita in situatia functionarilor publici, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data intervenirii acesteia. ANFP va elabora instructiunile privind completarea formatelor – standard, care vor fi stabilite printr-un ordin al presedintelui institutiei. Raportarea se va face bianual, in format electronic, in lunile mai si noiembrie. In acest an, raportarea s-a facut intr-o prima etapa pana la 15 mai, urmatoarea fiind in noiembrie.
Catalina STROE

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMondo Sport
Articolul următorDREPTUL LA OPINIE