Autostrada Bucureşti – Ploieşti are 62 de kilometri, este construită pe bani de la buget şi costă 450 de mili­oane de euro. Cele două tronsoane, Bucureşti – Moara Vlăsiei de 19 kilometri şi Moara Vlăsiei – Ploieşti de 42 de kilometri au ca termene de finalizare lunile octombrie, respectiv decembrie ale acestui an. Primul tronson este finalizat în proporţie de 83%, cel de-al doilea se laudă cu un procent de 59%. Ambele bucăţi de autostradă au probleme cu câte un pod. Astfel, la ieşirea din Bucureşti, pe o porţiune de 6 kilometri până în Pipera, nu s-a putut lucra şi podul peste centura de nord a rămas suspendat. Latifundiarii refuză să îşi dea terenurile pe bani puţini, aşa cum prevede noua lege a exproprierilor. Pe celălalt tronson, la Bărcăneşti, po­dul a rămas şi el suspendat. Mo­ti­vul? Aceleaşi exproprieri. Constructorul s-a văzut nevoit să îşi agaţe podul de un zid improvizat pentru că oamenii susţin că nu au fost răs­plătiţi îndeajuns pe gospodării. Între timp, rectificarea bugetară a dat bani pentru Autostrada Bucureşti – Ploieşti. Mi­nisterul Transporturilor a achi­tat în jur de 63% din costul între­gu­­lui proiect. Termenele de execuţie şi implicit de finalizare au fost de altfel cu mult amânate. Pe tronsonul din­tre Moara Vlăsiei şi Ploieşti nu s-a lucrat în jur de 16 luni, iar contractul a fost la un pas de reziliere.

Cititi mai multe pe www.jurnalul.ro.