
• La primele curse, „nasul” a taiat bilete calatorilor
Reluarea circulatiei feroviare pe segmentul ramas inutilizabil, din luna noiembrie 2007, pe ruta Ploiesti Sud-Buda-Slanic a devenit, ieri dimineata, motiv de barfa in orasul Slanic si, in special, in cartierul Prajani. De la Slanic la Poiana Slanic, acolo unde trenul devenise o himera in ultimii trei ani si jumatate, locuitorii au iesit in fata curtilor, pentru a vedea minunea. Si, intr-adevar, trenul a venit, lucru posibil abia dupa ce a fost terminata reparatia podului de la intrarea in Slanic, afectat, la sfarsitul anului 2007, de alunecarile de teren. Locomotiva Diesel a celui de-al doilea tren personal care a plecat din statia Slanic la ora 9.00 dimineata, urmata de trei vagoane etajate, si-a facut aparitia sub privirile uimite de „realizare” a oamenilor care uitasera, deja, cum mai suna o sirena de tren de pasageri.
Halta Prajani. Printre cei entuziasmati de trecerea „Sagetii albastre” – care, pe tronsonul care a fost intrerupt, a circulat cu restrictie de viteza – s-au aflat si sase calatori. Cei mai multi navetisti plecasera, deja, cu prima cursa, in zorii zilei, spre Ploiesti, desi multi au preferat sa nu riste in prima zi de reluare a circulatiei feroviare si au recurs la mijloacele de transport folosite de trei ani si jumatate pentru a ajunge in capitala de judet – masina personala sau microbuzele. Din cauza inexistentei caselor de bilete, pe tronsonul abia redeschis, „nasul” i-a luat in primire de cum s-au asezat pe banchetele celor trei vagoane. Nimeni n-a scapat de vigilenta controlorului, care a taiat la foc automat bilete de 4,40 lei pana la Ploiesti Sud. „Cam scump biletul, iar calatoria dureaza mai mult decat cu microbuzele, pe sosea. Parca nu se merita sa dai atatia bani, chiar daca la microbuz biletul costa 5,50 lei”, spuneau unii, care au uitat, probabil, ca au trecut cativa ani de cand au cumparat, ultima oara, bilet CFR, iar inflatia si-a spus, intre timp, cuvantul. Dar, temandu-se ca „nemultumitului i se ia darul”, calatorii care s-au urcat in tren incepand cu statia Slanic s-au apucat de taclale. Si au avut ce discuta pana la sosirea in Ploiesti Sud, o ora si jumatate mai tarziu, renuntand la a se mai gandi cat i-a costat biletul taiat de „nas”. Multi dintre calatori sperau, probabil, ca primele curse ale trenului sa fie gratuite, la „inaugurare”…
Din cauza restrictiilor de viteza de pe parcursul traseului, trenul personal 3426 a ajuns cu o intarziere de cateva minute la Ploiesti. Coborand din vagoanele vechi, trase de o locomotiva „pe motorina”, cativa dintre slanicenii care au avut ocazia sa incerce o prima calatorie pe calea ferata dupa atata amar de vreme au rasuflat usurati, plictisiti de drumul de o ora si jumatate strabatut cu „Sageata albastra” la care au visat, din noiembrie 2007 incoace.
• Refacerea podului de la Prajani a costat peste 2,36 milioane de lei
Reprezentantii Companiei Nationale de Cai Ferate „CFR” SA au anuntat, luni seara, ceea ce cotidianul nostru informase deja: ca se redeschide circulatia feroviara pe sectia CF Ploiesti – Buda – Slanic, intre Poiana Slanic si statia terminus. Oana Branzan, seful Biroului de presa al CNCFR, a precizat ca valoarea lucrarilor executate la podul feroviar situat la km 30+370 a fost de 2,36 milioane de lei fara TVA, suma asigurata din fondurile proprii ale companiei. Podul a fost, de fapt, si cauza inchiderii liniei intre statiile pe care s-a reluat, ieri, circulatia. Lucrarile de reparatii, incepute in luna noiembrie 2010, au constat, printre altele, in realizarea si montarea unui nou tablier metalic si stabilizarea fundatiei.
Violeta STOICA














