
CNADNR reia licitatia privind reactualizarea documentatiei pentru autostrada Comarnic – Brasov
La doua luni de la decizia luata de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, prin care se impunea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) sa refaca documentatia pentru organizarea procedurii de licitatie referitoare la reactualizarea studiului de fezabilitate si elaborarea documentatiei de atribuire a contractului de lucrari a autostrazii Comarnic – Brasov, se vor deschide, in sfarsit, ofertele firmelor inscrise in cursa pentru castigarea contractului a carui valoare a fost estimata la circa 23,6 milioane de lei fara TVA.
Prin decizia luata, CNSC a obligat autoritatea contractanta – CNADNR – sa modifice, in termen de 10 zile de la primirea hotararii Consiliului, documentatia de atribuire „astfel incat sa fie inlaturat caracterul restrictiv al cerintelor” si, de asemenea, a dispus continuarea procedurii de atribuire cu respectarea dispozitiilor de schimbare a fisei de date si a caietului de sarcini.
Pe 23 august, CNADNR va deschide plicurile cu ofertele pentru refacerea documentatiei de atribuire a contractului de executie a lucrarilor la un alt tronson al autostrazii Bucuresti – Brasov, partea A3.
Potrivit caietului de sarcini intocmit de catre CNADNR, tronsonul Comarnic – Brasov traverseaza judetele Prahova si Brasov, pe teritoriul administrativ al localitatilor Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Rasnov si Cristian, pe teritoriul carora exista mai multe terenuri apartinand persoanelor fizice si juridice care vor fi achizitionate in vederea exproprierii. Conform studiului de fezabilitate din anul 2006, suprafata totala estimata a fi expropriata se ridica la aproximativ 268 de hectare, reprezentand terenuri din extravilanul si din intravilanul localitatilor mentionate.
Intre anii 2001 – 2002, societatea Search Corporation a intocmit Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Bucuresti – Brasov, acesta fiind actualizat ulterior, in 2006, de catre aceeasi societate.
In urma cu doi ani si jumatate, mai precis la mijlocul lunii ianuarie 2010, reprezentantii Ministerului Transporturilor, ai CNADNR si ai consortiului Vinci – Aktor semnau contractul de concesiune pentru construirea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov. Radu Berceanu, ministrul de atunci al Transporturilor, foarte mandru de parafarea contractului, a fost lasat cu buza umflata, trei luni mai tarziu, atunci cand concesionarul a reziliat unilateral contractul. Luna aprilie 2010 a fost marcata de cel mai mare esec al fostilor guvernanti in privinta infrastructurii rutiere, prin renuntarea la demararea lucrarilor pentru cel mai dificil segment al autostrazii Bucuresti-Brasov.
In aceasta luna, dupa deschiderea ofertelor, va mai trece o perioada legala pana la stabilirea castigatorului licitatiei. Dupa anuntarea firmei care va pune mana pe contractul de 23 de milioane de lei, vor mai trece, de asemenea, alti doi ani pana cand va fi refacuta documentatia. Dupa aceea, Dumnezeu cu mila! Alte batai de cap pentru atribuirea unui nou contract de lucrari, cel mai probabil in sistem de parteneriat public-privat. Daca luam in considerare ca acest tronson al A3 se preconizeaza a fi unul extrem de dificil de executat, data fiind topografia locurilor care vor fi strabatute de noul drum de viteza, s-ar putea sa avem parte de o alta bucata de autostrada abia prin… 2020!
Violeta STOICA














