• Peste 350 milioane de ambalaje au fost returnate până în prezent
Sistemul Garanţie-Returnare reprezintă fundaţia economiei circulare în România, iar până în prezent consumatorii români au returnat peste 350 de milioane de ambalaje cu simbolul SGR, a declarat, ieri, Gemma Webb, CEO al ReturRO, la inaugurarea celui de-al patrulea centru de numărare şi sortare a ambalajelor din cadrul Sistemului de Garanţie – Returnare (SGR), de la Otopeni, potrivit Agerpres.
„Aici, în Bucureşti, este cel mai mare Centru de sortare şi şi numărare, are tehnologie avansată şi echipament avansat, aşa cum se întâmplă cu toate centrele noastre de sortare şi numărare. În acest loc vom angaja mai mult de 150 de persoane, deci vorbim despre 150 de locuri de muncă „verzi” şi vom avea peste 500 de persoane angajate în întreaga ţară. La Centrul de la Otopeni vom procesa sticlă, plastic şi aluminiu. Sunt ambalaje din aceste materiale pe care le vom număra, le vom sorta în funcţie de material, de culoare, le vom compacta, iar apoi vom vinde materialele reciclatorilor care le vor aduce înapoi în sistem. Aşadar, este fundaţia economiei circulare în România şi este un pas înainte foarte mare pentru noi. În Bucureşti, pot fi sortate 1,8 miliarde de ambalaje, iar la nivel naţional avem capacitatea de a număra şi sorta aproape trei miliarde de ambalaje, anual. Vedem că sistemul începe, treptat, să colecteze din ce în ce mai multe ambalaje şi se dezvoltă astăzi cele patru centre regionale din Cluj, Braşov, Timişoara şi Otopeni. Avem o infrastructură pe care continuăm să o dezvoltăm şi vom mai deschide centre în Bacău, Dolj şi Prahova, în următoarele două luni”, a spus Webb.
Potrivit reprezentantei RetuRo, SGR este un proiect aflat în plină implementare la nivel naţional, cu o serie de provocări.
„Astăzi, suntem în mijlocul implementării sistemului şi ca toate proiectele complexe la nivel naţional, în primele faze ale implementării, suntem confruntaţi cu provocări, dar fiecare provocare ne aduce o şansă de a îmbunătăţi sistemul. Cheia succesului este cooperarea a tuturor acţionarilor şi ceea ce am reuşit până acum este datorită acestei cooperări şi ceea ce am reuşit să facem în atât de puţin timp este datorită producătorilor, comercianţilor HoReCa, autorităţilor locale, furnizorilor, consumatorilor şi toată lumea care lucrează împreună pentru a duce la viaţă acest proiect. Românii au răspuns minunat la acest sistem, iar cantităţile de ambalaje returnate cresc din ce în ce mai mult, cu o rată exponenţială. Până acum, consumatorii români au returnat peste 350 de milioane de ambalaje, un lucru fantastic. În ultimele zece zile, doar de la munte şi de la mare am colectat 10 milioane de ambalaje. (…) Am anticipat faptul că vine vara şi ne-am pregătit pentru o creştere exponenţială în ceea ce priveşte ratele de returnare în sistem şi am îmbunătăţit eficienţa logistică. O parte dintre aceste măsuri o reprezintă creşterea numărului de camioane pentru transport. Avem 500 de camioane care colectează de trei ori mai mult decât am avut la începutul lunii aprilie”, a afirmat Gemma Webb.
Aceasta a adăugat că: „Sistemul Garanţie-Returnare a pus fundaţia economiei circulare în România, iar astăzi mare parte dintre ambalajele colectate în România merg în sistem”.
„Am colectat, procesat şi sortat materiale de foarte bună calitate şi le-am trimis reciclatorilor. Pot să spun că sistemul funcţionează în fiecare zi, ne îmbunătăţim şi după cum am zis, fiecare zi aduce provocări, dar în fiecare zi facem acest sistem să fie şi mai bun şi cooperarea este cea mai importantă în acest sistem”, a menţionat şefa RetuRo.
Centrul de numărare şi sortare a ambalajelor SGR, deschis ieri în Otopeni, se alătură celor trei deja deschise, până în prezent, în judeţele Cluj, Timiş şi Braşov.