Luiza Rădulescu Pintilie

Prin două hotărâri distincte (148 și 147), Consililul Local al Orașului Băicoi a aprobat, în ședința din 18 decembrie a.c., Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Orașului Băicoi, precum și structura organizatorică a acestuia.
Astfel, în conformitate cu legislația în vigoare, prin respectivul regulament sunt definite structura funcțiilor publice, atribuțiile comune ale funcționarilor publici și ale personalului contractual, atribuțiile, competențele și răspunderile cu caracter general ce revin șefilor de servicii și birouri, precum și activitățile cu caracter general care implică exercitarea prerogativelor de putere publică de către autoritățile și instituțiile publice prevăzute la art. 369 din OUG. nr. 57 /2019. În acest sens, în cadrul a 19 capitole sunt incluse prevederi ce reglementează activitatea desfășurată de primar, viceprimar, secretar general, cabinetul primarului, compartimentul de audit public intern, direcția de asistență socială (asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav, cabinet medical școlar), serviciul fond funciar, compartiment relații publice-registratură, compartiment financiar-contabil, serviciul taxe și impozite locale, serviciul urbanism, patrimoniu public, protecția mediului, securitate în sănătate în muncă, înregistrări vehicule, serviciul poliție locală, serviciul public comunitar local și evidența persoanei, compartiment juridic, compartiment achiziții publice, contractări, tehnic – investiții, compartiment protecție civilă, PSI, autorizări, compartiment proiecte cu finanțare internațională, serviciul cultură, bibliotecă, sport, arhivă, expert local pe problemele romilor, atelier gospodărie locală, Centrul social de zi-creșă „Universul piticilor“.
În conformitate cu organigrama aprobată, aparatul de specialitate al primarului orașului Băicoi include un număr maxim de 146 de posturi, potrivit art.3 din Hotărârea 147 numirea personalului pe noile funcții publice și încadrarea în noile funcții contractuale realizându-se prin dispoziție a primaruluiu, cu respectarea termenelor și a procedurilor legale. Ca urmare a noilor hotărâri adoptate recent, se abrogă prevederile hotărârii de Consiliu Local 72 din 29 mai 2023 referitoare la organigrama și statul de funcții ale aparatului de specialitate al primarului orașului Băicoi.
În capitolul „Dispoziții finale“ din noul Regulament se stipulează că acesta se va modifica sau se va completa de fiecare dată când vor apărea modificări legislative, când vor fi stabilite noi activități sau competențe în sarcina administrației publice, precum și atunci când vor interveni reorganizări ale unor activități sau compartimente prin hotărâri ale Consiliului Local. Cele două hotârâri la care ne-am referit pot fi consultate integral accesând site-ul Primăriei Orașului Băicoi, secțiunea Monitorul Oficial Local -https://www.primariabaicoi.ro/monitorul-oficial-local/hotarari.