V. S.

Agenția de Investigare Feroviară Română a anunțat că ”s-a decis deschiderea unei investigații” în legătură cu incidentul produs luni dimineață la Azuga, în care pantograful unei locomotive care tracta un tren de călători s-a rupt și a spart un geam de la primul vagon, rănind trei tinere. ”Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a luat la cunoștință despre incidentul produs la data de 04.12.2023, în jurul orei 06:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate București, Ploiești – Brașov (linie dublă electrificată), în stația CFR Azuga, în circulația trenului de călători Interregio nr.1742 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), prin ruperea pantografului activ al locomotivei EA 583 de remorcare a trenului, pantograf care în căderea lui a spart un geam de la primul vagon al trenului și a rănit trei persoane care ulterior au fost transportate la spital”, se arată în informarea publicată de Agenția de Investigare Feroviară Română.CFR Călători a remis marți după-amiază și răspunsul solicitat de noi privind incidentul de la Azuga: ”În cursul dimineții de 4 decembrie 2023, la ieșire din stația Azuga s-a produs ruperea pantografului locomotivei trenului IR 1742 Satu Mare – București Nord care, în cădere, a afectat primul vagon, conducând la spargerea geamului lateral și rănirea a trei pasageri care se aflau în acest vagon. Conform procedurilor în vigoare, a fost avizat serviciul 112 și cei trei călători au fost preluați de ambulanță. În ultima perioadă, pantografele mai multor trenuri de călători au fost afectate la trecerea pe diferite secțiuni ale infrastructurii feroviare de pe Valea Prahovei. Cauzele care au generat ruperea pantografului vor fi stabilite de comisia de cercetare. Trenul IR 1742 și-a reluat circulația la ora 10:19, în condiții de siguranță, cu un alt mijloc de tracțiune după realizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (îndrumarea și înscrierea în circulație a locomotivei de ajutor, acțiuni de manevră, detașare/atașare, proba frânei etc)”.