Potrivit reprezentanților municipalității ploieștene, la inițiativa primarului Andrei Volosevici se vor putea elibera cărți de identitate, în condițiile legii, și pentru o serie de categorii de persoane care se află în diverse situații particulare în ceea ce privește situația lor locativă. Concret, începând de ieri, vor putea beneficia de documentele de identitate următoarele categorii de solicitanți: * persoanele care nu dețin acte de proprietate, încheiate în condiții de validitate pentru imobilul la care se solicită domiciliul, dar prezintă Adeverința de rol, eliberată de Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești; * persoanele care dețin un înscris sub semnătură privată – Chitanță de mână, care nu a fost autentificată la un birou notarial sau pentru care nu s-a solicitat instanței recunoașterea dreptului de proprietate; * în cazurile în care proprietarul imobilului este decedat și nu a fost dezbătută succesiunea, solicitantul trebuie să atașeze la cerere, în fotocopie, actul care face dovada că persoana decedată a deținut acel imobil și documentul/documentele din care să rezulte gradul de rudenie. În cazul în care din documentele prezentate nu se poate stabili că solicitantul este posibil succesor, se solicită un Certificat notarial, care atestă calitatea de succesor. În situațiile mai sus menționate, conform reprezentanților Primăriei Ploiești, ”eliberarea actului de identitate se face pe baza Declarației pe proprie răspundere a solicitantului, însoțită de Nota de verificare a polițistului de ordine publică, prin care se certifică existența unui imobil cu destinație de locuință și faptul că solicitantul locuiește efectiv la adresa declarată”.