Violeta Stoica
Iluzia continuă care se dovedește a fi autostrada prin munții Prahovei rămâne încă la acest stadiu, chiar dacă a fost încheiat un contract de actualizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul Ploiești-Brașov al Autostrăzii A3.
Și, pentru că trebuie să ne îngropăm în continuare în hârtii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mai parafat, în ultimele luni, contracte pentru studii de fezabilitate și proiecte tehnice pentru o serie de pasaje pietonale subterane sau supraterane, a două pasaje rutiere, dar și pentru un nod rutier Comarnic Nord, valoarea totală a acestora fiind de peste 3,32 milioane de lei fără TVA.
Este puțin probabil ca apariția câtorva pasaje pietonale sau rutiere să rezolve situația traficului pe Valea Prahovei, având în vedere înghesuiala pe cel mai aglomerat drum național din România – DN1.
Deocamdată, au fost parafate contractele pentru pasaje în Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga, dar rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe, pentru că de la hârtii și proiecte până la începerea propriu-zisă a lucrărilor și la descongestionarea reală a traficului pe Valea Prahovei este cale lungă.
Primul contract a fost încheiat de CNAIR în noiembrie 2020, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru crearea unui nod rutier Comarnic Nord. La această procedură au fost depuse două oferte, iar contractul a fost încheiat cu societatea TPF Inginerie SRL, la o valoare de 1.368.591 de lei fără TVA. Durata contractului este de 27 luni, din care 3 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, 5 luni pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC), proiectului tehnic de execuţie (PTE) şi pentru servicii de asistenţă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie a contractului de lucrări şi în obţinerea finanţării europene şi 19 luni pentru servicii de asistenţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor.
Un al doilea contract a fost încheiat de CNAIR pentru elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru amenajare pasaj pietonal subteran/suprateran – intersecție DN 1 cu str. Crinului (în Poiana Țapului), pentru amenajare pasaj pietonal subteran – intersecție DN 1 cu str. Telecabinei (în Bușteni) și amenajare pasaj pietonal subteran – intersecție DN 1 cu str. Panduri (în Predeal). Parafat spre finalul lunii ianuarie 2021, pentru acest contract s-au depus patru oferte, dar câștigător a fost NV Construct S.R.L., la o valoare contractată de 288.567 de lei.
Al treilea contract a fost încheiat tot în luna ianuarie 2021 pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru realizarea unui pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Str. Prahovei (în Azuga). De asemenea au fost depuse tot patru oferte, iar contractul în valoare de 526.740 de lei fără TVA a fost încheiat cu aceeași firmă – NV Construct S.R.L.
Al patrulea contract, pentru elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru amenajare pasaj pietonal subteran/suprateran Piața Centrală din Comarnic, la intersectie DN 1 cu str. Ghioșești și pentru amenajare pasaj pietonal subteran/suprateran în zona Primariei Comarnic, a fost încheiat cu singurul ofertant – asocierea Metroul – Italrom Inginerie Internațională, la o valoare de 121.572 de lei.
Un al cincilea contract a fost încheiat de CNAIR pentru elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție în vederea realizării unui pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud). În cadrul acestei proceduri, s-au depus cinci oferte, fiind aleasă asocierea Metroul – Italrom Inginerie Internațională, la o valoare de 507.547 de lei fără TVA.
Și al șaselea contract a fost încheiat tot cu asocierea anterioară, la aceeași valoare, dar pentru elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție în vederea realizării unui pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).