N.Dumitrescu

Imediat după constituirea Consiliului Local Ploieşti din mandatul 2020-2024, după depunerea jurământului de învestire în funcţie pe data de 27 octombrie a.c., s-a stabilit şi componenţa acestora în cele 7 comisii de specialitate. Astfel, Comisia de buget finanţe, control, administrarea domeniului public şi privat, studii, strategii şi prognoze are următoarea componenţă: Staicu Zoia – preşedinte, Sîrbu – Simion Gheorghe – secretar, membri: Simionescu Radu-Alexandru, Tonsciuc Mihai, Agapie Anca. Comisia pentru valorificarea patrimoniului, servicii către populaţie, comerţ, turism, agricultură şi promovare operaţiuni comerciale: Marcu Valentin – preşedinte, Tudor Aurelian-Dumitru – secretar,membri: Frusina Nicolae –Vlad, Popa Gheorghe, Andreescu Costel , Stănciulescu Răzvan – Toma, Vîscan Robert- Ionuț; Comisia pentru utilităţi publice, calitatea vieţii şi protecţia mediului: Tonsciuc Mihai – preşedinte, Tudor Aurelian-Dumitru – secretar, membri: Frusina Nicolae –Vlad, Sîrbu-Simion Gheorghe, Agapie Anca; Comisia pentru organizare şi dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, circulaţie rutieră, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură: Bolocan Iulian – preşedinte, Popescu Georgeta – Simona – secretar, membri: Simionescu Radu-Alexandru, Popovici Horia-Nicolae, Andreescu Costel, Lupu Bogdan, Stănciulescu Răzvan-Toma; Comisia pentru protecţie şi asistenţă socială: Toma -Cochinescu Cristina – preşedinte , Bolocan Iulian – secretar, membri: Staicu Zoia, Nicodim Daniel, Popa Anca –Adina, Trofin Magdalena, Ganea Cristian-Mihai; Comisia pentru învăţământ, sănătate, ştiinţă, cultură, culte, tineret şi sport: Popescu Georgeta-Simona – preşedinte, Toma-Cochinescu Cristina – secretar, membri: Săbău Valentin –Răzvan, Nicodim Daniel, Popa Anca-Adina, Comisia juridică, ordine publică, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, petiţii şi reclamaţii: Botez George-Sorin-Niculae – preşedinte, Polițeanu Mihai-Laurențiu – secretar, Frusina Nicolae-Vlad, Marcu Valentin, Popa Gheorghe.
Potrivit legislaţiei, după constituire, consiliul local își organizează comisii de specialitate, pe principalele domenii de activitate, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local, putând fi membri numai consilierii locali. Numărul membrilor fiecărei comisii și modul de stabilire a locurilor ce revin fiecărui grup de consilieri, precum și componența nominală a acestora se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, cu respectarea configurației politice rezultată la alegerile din 27 septembrie. Numărul membrilor unei comisii este întotdeauna impar, iar numărul locurilor ce revine fiecărui grup de consilieri în fiecare comisie de specialitate se stabilește de către consiliul local, cu respectarea configurației politice.
Nominalizarea membrilor fiecărei comisii se face de fiecare grup de consilieri, avându-se în vedere, de regulă, opțiunea acestora, pregătirea lor profesională și domeniul în care își desfășoară activitatea. În funcție de numărul membrilor consiliului, un consilier poate face parte din cel puțin o comisie și din cel mult trei comisii, dintre care una este comisia de bază.