Conform unui studiu de piaţă, 87,3% dintre persoanele din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri de Moş Nicolae pentru cei dragi, cadourile preferate fiind dulciurile (70,4%), urmate de jucării (48,2%) şi de articole de îmbrăcăminte/încălţăminte (41,7%), potrivit Mediafax.
Studiul realizat de către Mednet Marketing Research Center, mai evidențiază că se vor oferi şi fructe, cosmetice/parfumuri sau cărţi. Pe lângă acestea, au mai fost menţionate bijuterii şi accesorii, articole de design, accesorii pentru smartphone/tabletă sau chiar electronice şi electrocasnice. Cei care nu au găsit cadoul potrivit, vor oferi şi bani (2,0%).
Suma medie pe care respondenţii o vor aloca pentru cadourile de Moş Nicolae este de 345,26 lei. Şi, cu toate că anul 2018 a adus creşteri salariale, în special în sectorul public, suma medie alocată cadourilor pe care le va aduce Moş Nicolae nu a crescut faţă de anul trecut (345,26 lei în 2018 versus 340,92 în 2017).
Aproape jumătate dintre persoanele intervievate intenţionează să cheltuie cu această ocazie între 100 şi 250 lei.