V. Stoica

Deși fonduri ar fi pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi pentru transportul public din Ploiești, potrivit primarului Adrian Dobre, procedura de achiziție a mai întâmpinat niște probleme înainte de a fi lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Edilul a declarat, ieri, pentru ziarul Prahova, că reprezentanții Agenției Naționale pentru Achiziții Publice – instituția care verifică documentația de atribuire înainte de a fi “urcată” în SEAP – au cerut autorității contractante Primăria Ploiești să refacă modul de licitație și să împartă în mai multe loturi achiziția.
Deși autoritatea locală respinge ideea împărțirii pe mai multe loturi a acestei achiziții, există posibilitatea ca reprezentanții ANAP să impună această variantă. Conform primarului Ploieștiului, împărțirea pe mai multe contracte a achiziției celor 50 de autobuze noi ar însemna mai multă bătaie de cap atât pentru selecția firmelor participante, cât și pentru exploatarea ulterioară a autobuzelor și pentru formarea personalului care ar avea de-a face cu mijloace de transport similare, dar care ar avea nevoie de servicii specifice fiecărui lot în parte.
Pe de altă parte, împărțirea în loturi ar permite mai multor producători sau furnizori de autobuze să participe la această procedură de achiziție, dată fiind modificarea condițiilor impuse prin caietul de sarcini.