V. S.

Două dintre podurile de pe raza județului Prahova aflate pe traseul celui mai circulat drum național din România (DN1) vor fi expertizate tehnic de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, pentru a se constata care este gradul de uzură al acestora.
Primul se află pe raza localității Puchenii Mari, în satul Puchenii Moșneni, peste râul Prahova și, potrivit documentelor oficiale, prezintă un șir întreg de degradări. Betonul este degradat, apărând și crăpături transversale, mâna curentă la scările de acces lipsește, existând probleme și la rosturile de dilatație. Acest pod a fost construit în anul 1972 și a mai fost consolidat în 1999, având cinci deschideri și o lungime totală de 151 de metri.
Cel de-al doilea pod de pe DN1 care necesită verificări amănunțite prin efectuarea unei expertize tehnice se află pe raza orașului Comarnic, peste Valea Sarului. Acesta este mult mai redus ca dimensiuni, având doar 35 de metri și o singură deschidere, fiind construit în anul 1969 din beton precomprimat.
Și în acest caz există probleme mari, potrivit unei note de constatare realizată de Secția Drumuri Naționale Ploiești în urma reviziei de la sfârșitul lunii iunie 2017. Conform documentului, degradările prezente la acest pod de la Comarnic au apărut în structura betonului în special la capetele podului, există și coroziuni ale armăturilor care au ieșit din beton, iar din cauza acțiunii apei și a eroziunii malurilor, s-au degradat și sferturile de con, care au ajuns să își piardă forma geometrică inițială.